جدیدترین تغییرات در شیوه فروش خودرو

به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در روش قبلی ثبت نام در سامانه خودرو و قرعه کشی، به دلیل عرضه تعداد محدود و تقاضای بیش از حد، تشویش در خریداران خودرو ایجاد می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو و حذف قرعه کشی خودرو گفت: اگر روش قبلی را مرور کنیم مبتنی بر این بود که هر خودروساز بسیار منفرد تعداد محدودی را عرضه و هر 15 روز یکبار این پروسه را تکرار می‌کرد و تعداد کم عرضه باعث ایجاد تشویش در خریداران خودرو می‌شد ضمن اینکه در هر خرید هر کسی می‌توانست شرکت کند و به نوعی جمعیت متقاضی زیاد می‌شد.

وی افزود: با یک بررسی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که زمان را به جای 15 روز 3 ماه کنیم و نکته بعدی همه تولیدات را در آن 3 ماه یکجا عرضه کنیم که این کار دو اتفاق را رقم می‌زد یعنی ما یک بار ثبت نام را انجام می‌دهیم و همه می‌توانند شرکت کنند و هیچ اولویت گذاری وجود ندارد و مطلب بعد به جای اینکه هر 15 روز قرعه کشی انجام شود ما هر تعداد خودرویی که داریم در این زمان 3 ماهه از همین ثبت نام‌ها انجام می‌دهیم.

منطقی در ادامه اضافه کرد: هر کسی که در این مجموعه بود یک خودرو به او تعلق می‌گیرد و مطلب بعدی به جای اینکه چند هزار دستگاه خودرو باشد مجموع کل تولیدی است که خوروسازان کشور در آن 3 ماهه انجام می‌دهند به عنوان مثال در این دوره یک آمار گرفته شد چه خودرویی می‌توانند عرضه کنند؛ خودروسازان خودروهای قابل عرضه را به سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام کردند و سازمان حمایت پس از بررسی و با توجه به سوابق تولیدکنندگان مختلف عدد قطعی را اعلام کردند که خودروسازان می‌توانند بیایند و در این سامانه بارگذاری کنند.

معاون صنایع و حمل و نقل وزیر صمت گفت: در این دوره 180 هزار خودرو عرضه می‌شود و در انتهای 3 ماه هم اگر خودروسازها افزایش تولید داشتند دوباره 70 هزار دستگاه خودروی دیگر قرار و قرعه کشی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: مهر

ایلیا ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!