پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

بازار خودرو کشور انحصاری نیست!

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افرادی که می‌پندارند چاره حل مشکلات صنعت خودرو، واردات است، اشتباه می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدمصطفی آقامیرسلیم عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد خودروسازان، گفت: با وجود اینکه ظرفیت تولید خودروسازان یک میلیون و 400 هزار دستگاه است اما تولید […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۱

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افرادی که می‌پندارند چاره حل مشکلات صنعت خودرو، واردات است، اشتباه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدمصطفی آقامیرسلیم عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد خودروسازان، گفت: با وجود اینکه ظرفیت تولید خودروسازان یک میلیون و 400 هزار دستگاه است اما تولید کنونی این شرکت‌ها 900 هزار دستگاه است؛ این رویه باید اصلاح شود تا نیازهای مردم تامین شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحقق این مهم باید سلسله اقدامات اقتصادی و مدیریتی شکل گیرد؛ هزینه‌های مالی خودروسازان حدود 20 تا 30 درصد است اگر این هزینه‌ها، حذف شود قیمت خودرو کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به مشکلات مدیریتی خودروسازان، افزود: با وجود اینکه خودروسازان دولتی نیستند اما دولت مدیران این شرکت‌ها را منصوب می‌کند دولت باید 5 درصد سهام خود در ایران خودرو و 17 درصد در سایپا را رها کند و اجازه اجرای قانون تجارت را صادر کند تا بتوان از مدیران این مجموعه‌ها سوال و بازخواست کرد.

میرسلیم تصریح کرد: برای رفع مشکلات و نواقص کیفی خودروهای تولیدی باید در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری شود که برای این موضوع نیز باید پشتیبانی صورت گیرد چراکه با وضع کنونی، خودروسازان نمی‌توانند برای تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه باید از صنعت خودروسازی پشتیبانی شود زیرا سقوط این صنعت خسارت‌هایی در حوزه اشتغال و تولید ایجاد می‌کند، ادامه داد: مردم از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند و حق با مردم است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه افرادی که می‌پندارند چاره حل مشکلات صنعت خودرو، واردات است، اشتباه می‌کنند، ادامه داد: بازار خودرو کشور انحصاری نیست.

میرسلیم تقاضا در بازار خودرو را کاذب توصیف کرد و گفت: مردم به دنبال خرید خودرو نیستند و برای جلوگیری از کاهش ارزش پول خود به سراغ سرمایه‌گذاری در بازار خودرو و مسکن می‌روند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی