پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شركت هاي فناور و دانش‌بنيان، آماده همكاري با خودروسازان

رييس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتي شريف، با اشاره به برگزاري همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: اگر خودروسازان قصد تقويت و توسعه خودروسازي را دارند، بايد به سمت برنامه ريزي بلند مدت و همكاري با شركت ها و نهادهای دانش بنيان، گام بردارند. به گزارش پایگاه خبری […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۹ خرداد ۱۴۰۱

رييس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتي شريف، با اشاره به برگزاري همایش ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، گفت: اگر خودروسازان قصد تقويت و توسعه خودروسازي را دارند، بايد به سمت برنامه ريزي بلند مدت و همكاري با شركت ها و نهادهای دانش بنيان، گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن مرداني افزود: خودروسازان داخلي در حوزه بومي سازي و ساخت داخل توفیقاتی را حاصل کرده اند و در حوزه طراحي و توليد محصول با فناوري بالا و تكنولوژي هاي جديد، نیاز به استفاده بیشتر از ظرفیت بخش‌های دانش بنیان کشور دارند.

وي با بيان اين‌كه افزايش ساختار فيزيكي و اداري شركت هاي خودروساز منجر به كارايي بيشتر نخواهد شد، عنوان كرد: اگر خودروسازان قصد توسعه و تنوع در محصول را دارند، بهتر است با توجه به توانمندي و ارتباط بخش های دانش بنيان با ديگر صنايع، از ظرفيت هاي نهادهاي فناور مانند جهاد دانشگاهي و از دانش سایر صنایع، در راستاي ارتقا كيفي تولیدات خود استفاده بیشتری كنند.

رييس سازمان جهاد دانشگاه صنعتي شريف، اظهار كرد: با توجه به نگرش مثبت مديران طرفین، ارتباط خوبي ميان ايران خودرو و جهاد دانشگاهي در قالب یک تفاهم نامه صورت گرفته است، اما براي دستيابي به نتايج بهتر، ارتباطات بايد مستمر و مداوم باشد.

وي با بيان اين‌كه ريسك پذيري و اعتماد، لازمه همكاري با شركت هاي دانش بنیان است، افزود: شركت هاي فناور و دانش‌بنيان، آماده همكاري با خودروسازان هستند، خودروساز نيز نيازهاي خود را در حوزه هاي مختلف ارايه كند و اين ارتباط متقابل در صورتي محقق خواهد شد كه اعتماد، ريسك پذيري و زمان، مدنظر خودروسازان قرار گيرد.

مرداني با بيان اين‌كه برگزاري اين همايش براي ايران خودرو نتیجه مثبت خواهد داشت، خاطرنشان كرد: ارتباط با نهادها و شركت هاي معتبر دانش بنيان، دریافت ایده و فکرهای جدید در جهت رفع نيازهاي ايران خودرو، بخشی از نتایج مفید این همايش براي صنعت خودروسازي خواهد بود.

وي با اشاره به اين‌كه در اين همايش، ايران خودرو شناخت بيشتري نسبت به شركت هاي دانش بنيان به دست خواهد آورد، گفت: کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شركت هاي دانش بنيان، زمینه ساز انتخاب های بهتری خواهد بود و ایران خودرو می تواند اولويت همكاري با اين شركت ها را تجربه كاري مفيد، نيروي انساني متخصص، قابل اطمينان بودن، برخورداري از توان مالي و خدمات پس از فروش و داشتن دانش فنی داخلی بگذارد.

همایش «ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو»، در روزهای ۲۲ و ۲۳ خرداد سال جاری در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی