پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو وارداتی

واردات تهدید برای صنعت خودرو است؟

عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه بیان کرد: سیاست گذاری دولت در حوزه واردات خودرو و قطعات نه تنها در راستای حمایت از تولید داخل نیست بلکه عامل رشد واردات و تهدیدی برای صنعت خودرو و قطعه است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو ابراهیم احمدی عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه بیان کرد: سیاست گذاری دولت در حوزه واردات خودرو و قطعات نه تنها در راستای حمایت از تولید داخل نیست بلکه عامل رشد واردات و تهدیدی برای صنعت خودرو و قطعه است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ابراهیم احمدی عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه قوانین واردات خودرو و قطعات را در تضاد با سیاست های حمایت از تولید داخل دانست و عنوان کرد: اتخاذ سیاست های دولت از قبیل پایین نگه داشتن دستوری نرخ ارز، چند نرخی بودن ارز و تعرفه گذاری نه تنها در راستای حمایت از تولید داخل نیست بلکه عامل رشد واردات و تهدیدی برای صنعت خودرو و قطعه محسوب می شود.

وی افزود: همان طور که کشورهای دنیا دارای بازاری مبتنی بر اقتصاد آزاد هستند و بر اساس اصول علم اقتصاد پیش رفته اند ما نیز برای رقابت پذیری در صنعت خودرو نیازمند ایجاد شرایط برابر برای تولید کننده و وارد کننده هستیم.بنابراین قطعات دارای صرفه اقتصادی باید از طریق تولید داخل و نیاز به سایر قطعات از طریق واردات تامین شود.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور یادآور شد: برخی مواقع هدف دولت ها از تعرفه گذاری کمک به تولید داخل است چراکه تولید هنوز مراحل بلوغ خود را طی نکرده و با رشد و تکامل تولید تعرفه به تدریج و به صورت پلکانی حذف می شود اما در شرایطی که امکان تعیین قیمت مواد اولیه و ارز در بازار آزاد وجود دارد نیازی به تعرفه گذاری نیست.

احمدی در پایان با اشاره به قانون آزادسازی واردات خودرو در ازای صادرات خودرو و قطعات بر ایجاد مشوق هایی برای قطعه سازان در راستای تسهیل فرآیند صادرات قطعات تاکید و بیان کرد: برای صادرات قطعات یدکی و تامین نیاز بازار خدمات پس از فروش ابتدا باید خودرو به بازار هدف صادر شود که متاسفانه صادرات خودرو طی سالهای اخیر کاهش چشمگیری داشته است و برای صادرات قطعات خطوط تولید نیز نیازمند تعامل با دنیا و خودروسازان جهان هستیم.

انتهای پیام/ منبع: خبر خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی