پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ون همه كاره بازار/ اینرودز خودروی خدمات جدید بازار ایران

هر چند تا سال گذشته ون های خدمت در ایران به صورت تخصصی تولید نشده بودند، اما شرکت بهمن موتور در سال 1400 ون اینرودز را با کاربری های تخصصی خدمات به بازار معرفی کرد. به گزارش اختصاصي پايگاه خبري جوان خودرو؛ اگر تاریخ صنعت خودرو ایران را مرور کنیم، خودروهای کار و تجاری جایگاه […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱

هر چند تا سال گذشته ون های خدمت در ایران به صورت تخصصی تولید نشده بودند، اما شرکت بهمن موتور در سال 1400 ون اینرودز را با کاربری های تخصصی خدمات به بازار معرفی کرد.

به گزارش اختصاصي پايگاه خبري جوان خودرو؛

اگر تاریخ صنعت خودرو ایران را مرور کنیم، خودروهای کار و تجاری جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند. اما در این بین خودروهای ون که مناسب فعالیت های خدماتی باشند اغلب وارداتی بودند که از جمله آنها می توان به فولکس واگن ترانسپورتر سری T اشاره کرد. البته گاهی بودند خودروهای ونی که مناسب فعالیت های خدمات نیز در ایران مونتاژ شده اند، ولی تعداد این خودروها بسیار کم است.

هر چند تا سال گذشته ون های خدمت در ایران به صورت تخصصی تولید نشده بودند، اما شرکت بهمن موتور در سال 1400 ون اینرودز را با کاربری های تخصصی خدمات به بازار معرفی کرد تا لقب اولین سازنده تخصصی ون های خدمات به صورت تولید انبوه را به خود اختصاص دهد. ون اینرودز در قیمت بار ابعادی به اندازه 1300/1480/2630 میلی متر دارد که برای حمل بارهای مختلف بسیار مناسب است.

این خودرو در حقیقت از ابتدا با نگاه به حوزه خدمات طراحی شده است و به همین دلیل کابینی بسیار جادار به مالک ارائه می کند. دست بر قضا این خودرو در زمانی به بازار ایران ارائه شده است که به دلیل تحریم ها در سال های اخیر کمتر خودروی صفر کیلومتر خدماتی همچون ون توانسته راه به بازار ایران پیدا کند. ضمن این که در 3 سال گذشته که به دلیل وجود ویروس کرونا کسب و کارهای اینترنتی و خدماتی رونق بیشتری گرفته است، این خودرو می تواند عصای دست فعالان این حوزه باشد.

از جمله نکات جالب توجه در خصوص این خودرو این که بهمنی ها اعلام کرده اند، می توانند با توجه به سفارش مشتری این ون را با کاربری های مختلف به فروش برسانند و این به آن معناست که بخشی از امکانات مورد نیاز مشتری می تواند توسط سازنده در اختیار خریدارا قرار بگیرد که قطعا از نظر استانداردهای مونتاژ و … در رده کیفی خوبی قرار دارد. ضمن این که اینرودز 50 هزار کیلومتر یا دو سال از گارانتی برخودار است و تا 20 هزار کیلومتر یا یک سال نیز سرویس های آن رایگان انجام می شود. این را باید در کنار شبکه گسترده خدمات پس از فروش بهمن در سراسر کشور قرار داد تا خیال خریدار از دریافت خدمات نیز راحت باشد.

از جمله مشتریان ون اینرودز قطعا شرکت های خدماتی خواهد بود. زیرا از دیرباز در ایران شرکت های مختلف بازرگانی و خدماتی با استفاده از این خودروها اقدام به ارائه خدمات پس از فروش می کردند. حالا پس از سال ها عمده ون های وارداتی حاضر در ناوگان خدمات شرکت های مختلف به سن فرسودگی رسیده اند و به همین دلیل ون اینرودز می تواند جایگزین مناسبی برای این خودروها باشد.

این خودرو حتی یک کارگاه کوچک نیز هست و حتی می تواند بدل به یک خودروی کمپر شود. زیرا کابین عقب اینرودز به اندازه کافی برای بدل شدن به یک کمپر کوچک را در اختیار خریدار می گذارد و جان می دهد برای نصب تجهیزات کمپینگ. از طرفی خریداران این خودرو می توانند برای کف کابین نیز به صورت سفارشی از فریم فلزی و کاور پلیمری استفاده کنند. همچنین به دلیل استفاده از تیرهای تقویتی در بخش کابین این خودرو در بنه نیز استحکام زیادی دارد.

اینرودز در بخش فنی نیز مجهز به موتور 1.5 لیتری با قدرت 105 اسب بخار است که می تواند 140 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور را باید در رده نمونه های اقتصادی قرار داد. ضمن این که متخصصان بهمن با توجه به کالیبراسیون موتور و گیربکس همراه ضریب دیفرانسیل توانسته اند قدرت کشش خوبی برای اینرودز ایجاد کنند که مهمترین نیاز این خودرو است.

همچنین سیستم فرمان این خودرو از انواع برقی است که با توجه به این که ون های خدماتی عمدتا همراه با کالا و بار حرکت می کنند، می تواند فرمان نرمی را در اخیتار راننده قرار دهد. ون اینرودز در بخش ترمز به نوع دیسکی در جلو و کاسه ای در عقب مجهز است و به وسیله سیستم ABS نیز پشتیبانی می شود. همچنین این خودرو با سامانه ESP نیز مجهز است که ثبات و پایداری مناسبی را برای آن به وجود می اورد.

سیستم مولی مدیا 9 اینچی مجهز به بولوتوث، سیستم نمایش لحظه ای باد تایرها یا TPMS و کمربندهای ایمنی سه نقطه اتصال از جمله مواردی هستند که می توانید در این ون خدماتی بهمنی ها پیدا کنید. همچنین از دیگر امکانات این خودرو باید به دو درب کشویی در طرفین برای بارگیری اشاره کرد. این در حالی است که در بسیاری از ون های بازار تنها در یک سمت خودرو درب کشویی وجود دارد.

اینرودز توان اسمی حمل باری به اندازه 725 کیلوگرم را دارد که برای یک ون اندازه متوسط درخور توجه است. همچنین وزن خالص این خودرو 1285 کیلوگرم است که این باعث می شود در زمان خالی بودن از بار بتواند مصرف سوخت اقتصادی داشته باشد. در سیستم تعلیق عقب همچون بسیاری از خودروهای باری از فنرهای شمش استفاده شده است و در جلو نیز تعلیق مک فرسون وجود دارد.

باکس یا کپسول باری این خودرو با توجه به فاصله محوری 3050 میلی متری می تواند بارهای حجیم و طویل را در خود جای دهد که از این نظر برتری مناسبی به رقبا دارد. ضمن این که با توجه به سه درب برای بارگیری می تواند فرآیند بارگیری و تخلیه را آسان کند. عرض کابین بار این خودرو نیز 180 سانتی متر است و حجم کل کابین 5.1 متر مکعب. هر چند اینرودز با هدف استفاده در بخش خدمات به خصوص درون شهری طراحی و ساخته شده است، اما به نظر می رسد با جا افتادن آن در بازار خودرو احتمالا تعداد زیادی از علاقه مندان به سفر و طبیعتگردی نیز به جمع مشتریان این خودرو بپیوندند. همچنین ون ایندرودز امکان تردد در اتوبان های شهری را نیز دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی