پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دخالت وزارت صمت در نحوه فروش خودرو غیر قابل توجیه است!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دخالت وزارت صمت در نحوه فروش خودرو توسط خودروسازان خصوصی غیر قابل توجیه است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: طی یک الی دو ماه گذشته، وزارت صمت در نحوه فروش خودروهای خودرو‌سازان خصوصی دخالت کرده بود. خودروسازان خصوصی نسبت […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: دخالت وزارت صمت در نحوه فروش خودرو توسط خودروسازان خصوصی غیر قابل توجیه است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: طی یک الی دو ماه گذشته، وزارت صمت در نحوه فروش خودروهای خودرو‌سازان خصوصی دخالت کرده بود. خودروسازان خصوصی نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و چنین دخالتی در بخش خصوصی غیر قابل توجیه است.

به گفته وی؛ برای نمونه زمانی که مجلس به ایران‌ خودرو و ساپیا درخصوص ضعف عملکرد فشار می‌آورد، وزارت صمت سریعا اعلام می‌کند که این دو شرکت دولتی نیستند و سهم ما در ایران‌خودرو برای نمونه پنج درصد است. مجلس با قیمت‌گذاری دستوری مخالف است. هر مساله‌ای ساز و کار خود را دارد و طبق قانون تجارت باید به قوانین و مقررات پای‌بند بود.

ارکانی تاکید کرد: لغو عرضه خودرو در بورس کالا نیز مکمل دخالت وزارت صمت در خودروسازی است.

ارکانی ادامه داد: از یک سو وزارت صمت ادعا می‌کند که ما دخالتی نداریم. اما زمانی که منافع وزارت صمت در خودروسازی مطرح می‌شود این نهاد در بحث فروش خودروسازهای خصوصی نیز دخالت می‌کند. این تتاقض است یعنی شما شعار درخصوص پایبندی به قوانین با عمل که مغایرت با قوانین و دخالت در همه حوزها است همخوانی ندارد.

انتهای پیام/ منبع: تجارت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی