پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بلیزر برقی وارد میدان شد!

تب تولید خودرو برقی به قدری در صنعت خودرو فراگیر شده که کمپانی ها حالا دست به تیغ به سراغ مدل های محبوب خود رفته اند و با برقی سازی این محصولات سعی دارند سهمی حداکثری در بازار داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کمپانی شورولت، بلیزر EV را در ماه ژانویه معرفی […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

تب تولید خودرو برقی به قدری در صنعت خودرو فراگیر شده که کمپانی ها حالا دست به تیغ به سراغ مدل های محبوب خود رفته اند و با برقی سازی این محصولات سعی دارند سهمی حداکثری در بازار داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کمپانی شورولت، بلیزر EV را در ماه ژانویه معرفی کرد. این خودرو در ماه مارس نمایش داده شد و اکنون می‌توانیم یک نگاه کامل به آن داشته باشیم. Mary Barra، مدیرعامل جنرال‌موتورز نیز در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که این مدل در تاریخ 18 جولای معرفی می‌شود.

در نمایشگاه CES در ژانویه، مدل‌های سیلورادو برقی و اکوینوکس برقی معرفی شدند. اولین صحبت‌ها درباره بلیزر الکریکی نیز همان موقع صورت گرفت.

بلیزر الکتریکی جدید از معماری Ultium EV جنرال‌موتورز بهره‌مند است‌؛ درست همانند چندین محصول دیگر از شورولت و سایر برند‌های این خانواده.

شورولت جزئیاتی را درباره پیشرانه این خودرو منتشر نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که بلیزر الکتریکی، بردی را در بازه 402 الی 482 کیلومتر ارائه دهد. بنابراین جزء رقبای فورد ماستانگ Mach-E، با برد 505 کیلومتر، قرار می‌گیرد‌.

شورولت بلیزر الکتریکی با نشان SS دیده می‌شود و معنای این نماد برای چنین خودرویی هنوز مشخص نیست. معمولا قدرت و خروجی خودروهای برقی با میزان برد آن‌ها در ارتباط است. فورد موستانگ Mach-E با تریم GT، قدرتی برابر 480 اسب‌بخار دارد و شتاب آن کمتر از 4 ثانیه است.

طراحی بلیزر الکتریکی بسیار متمایز است. جلوپنجره کاملاً مشکی‌رنگ بوده و به بخش‌های پایینی خودرو نیز رسیده است. بدنه از منحنی‌های بسیاری تشکیل شده و در نهایت با رنگ قرمز تیره کامل می‌شود.

روی گلگیر جلو یک شکاف و فرورفتگی بزرگ دیده می‌شود که در واقع پورت شارژر است. شورولت این درگاه را در ماه مارس کاملاً نشان داده بود و در آن پس از قطع شارژ به طور اتوماتیک بسته می‌شود. نشان SS نیز روی چرخ‌ها کاملا مشخص است.

فروش بلیزر الکتریکی در بهار سال آینده آغاز می‌شود. اما مشخص نیست که آیا شامل تمامی تریم‌ها خواهد بود یا خیر. امیدواریم تا اطلاعات تکمیلی درباره این خودرو در تاریخ اعلام شده (18 جولای) منتشر شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی