پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید رنو

جزئیات همکاری ایران و روسیه در تولید خودرو

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با توجه به اینکه هر دو کشور در تولید رنو کار کرده‌اند، می‌توان امکان راه‌اندازی پلت‌فرم‌ ال نود و ساندرو در ایران را بررسی‌ کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با همکاری مشترک ایران و […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با توجه به اینکه هر دو کشور در تولید رنو کار کرده‌اند، می‌توان امکان راه‌اندازی پلت‌فرم‌ ال نود و ساندرو در ایران را بررسی‌ کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با همکاری مشترک ایران و روسیه در حوزه خودروسازی، گفت: ایران و روسیه درباره همکاری مشترک صنعتی، تجاری، اقتصادی فصل مشترکی را در حوزه‌های مختلف کشتی‌سازی، تجهیزات پزشکی، دارو، ساختمان سازی تشکیل داده‌اند و برای همه این گروه‌ها کارگروهی ایجاد شده از در بین تمام این کارگروه‌ها کارگروه دارو و تجهیزات پزشکی از همه پیشرفته‌تر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: با توجه به توانمندی‌های دو کشور در حوزه‌های صنعتی یاد شده در بخش‌هایی از صنعت ما می‌توانیم تکنولوژی خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهیم و در بخش‌هایی نیز آنها می‌توانند تکنولوژی خود را در اختیار ما قرار می‌دهند و در بخش‌هایی مانند خودرو که هر دو کشور دچار محدودیت هستند، به عنوان برنامه جایگزین واردات کار مشترک از قبیل تحقیق، توسعه، ارتقا فناری، همکاری مشترک و تجاری سازی فناوری را می‌توانیم انجام دهیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: بنابراین در حوزه خودرو نشست‌های مختلفی در زمینه خودروهای سنگین، ون، مینی‌بوس بین دو کشور برگزار شده است و به این نتیجه رسیده‌ایم که در بخش‌هایی ما خریدار کالا از آنها باشیم و در بخش‌هایی نیز آنها خریدار قطعات مورد نیاز از ما باشند.

وی اظهار داشت: در حوزه خودروهای سبک، موضوعات مختلفی وجود دارد که یکی صادرات قطعات خودرویی است که در ایران تولید می‌شود. وضعیت ما در زمینه ساخت قطعات خودرویی خوب است بنابراین قطعه‌سازان را به روس‌ها معرفی کرده‌ایم و مذاکراتی نیز بین طرفین برای صادرات قطعات خودرو انجام شده است البته یک سری از قطعات مورد نیاز ما نیز در زمینه خودروهای سبک توسط روس‌ها قابل تولید است.

پیمان پاک با بیان اینکه موضوع دوم در حوزه خودروهای سبک، پلتفرم‌ها است، گفت: هر دو کشور در زمینه تولید خودروهای رنو کار کرده‌اند ضمن اینکه ما دارای دو پلتفرم خوب ال نود و ساندرو هستیم که امکان دارد در بررسی‌ها مشترک به این نتیجه رسد که بتوان آن را دوباره احیا کرد.

وی اظهار داشت: البته احیا این دو پلتفرم باید توسط تیم های فنی بررسی شود اما بهرحال ممکن است دو کشور بتوانند بر روی پلتفرم مشترک کار کنند. لذا گروه‌های فنی می‌توانند این مساله را بررسی کنند تا در آینده نزدیک در این زمینه به نتیجه برسیم.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: بازار خوبی برای صادرات داروهای بیوتکنولوژیک ما به روسیه وجود دارد ضمن اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی نیز ما از وضعیت خوبی نسبت به روس‌ها برخوردار هستیم و می‌توانیم در این بخش نیز به این کشور صادرات داشته باشیم.

وی افزود: در کشتی‌سازی، حوزه صنعت ساختمان و ساخت توربین‌ها نیز کارگروه‌های مشترکی تشکیل شده است.

پیمان پاک اظهار داشت: فعالیت در تمام حوزه‌های یاد شده بر عهده فعالین اقتصادی است و کارگروه‌های تخصصی باید در زمینه‌های یاد شده بررسی‌های لازم را انجام دهند و بخش دولتی فقط می‌تواند تسهیل‌گری کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سه ماه گذشته همکاری بسیار گسترده و خوبی بین دو کشور ایجاد شده و توفیقات بسیار خوبی در حوزه تجارت بین دو کشور بدست آمده است.

وی افزود: در زمینه ترانزیت بسیار موفق عمل کرده‌ایم و اگرچه در زمینه‌های مختلف تجاری بین دو کشور توفیقات خوبی نسبت به سال گذشته بدست آورده‌ایم اما هنوز به نقطه ایده‌ال نرسیده‌ایم اما دولت ساز و کاری را فراهم کرده است تا در داخل هماهنگی بین تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها بوجود آید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی