پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

بورس کالا می تواند گره گشای بازار خودرو باشد

به گفته وزیر اقتصاد و امور دارایی، درباره عرضه خودرو در بورس کالا هنوز اقدامی در دستورکار قرار نگرفته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه برنامه وزارت اقتصاد و رئیس شورای عالی بورس برای استفاده از ابزارهای مالی برای […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

به گفته وزیر اقتصاد و امور دارایی، درباره عرضه خودرو در بورس کالا هنوز اقدامی در دستورکار قرار نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه برنامه وزارت اقتصاد و رئیس شورای عالی بورس برای استفاده از ابزارهای مالی برای عرضه خودرو مانند اوراق سلف موازی چیست؟ تصریح کرد: نه تنها خود بورس کالا بلکه سازمان بورس و اوراق بهادار در مجموعه خود به دنبال آن است که ابزارهای خود را به منظور تامین مالی به بازار سرمایه وارد کند. بیش از اینکه عرضه فیزیکی خودرو در بورس کالا باشد، انتخاب کردیم از ابزارهای دیگر در بازار سرمایه استفاده کنیم. بورس کالا می‌تواند گره گشا باشد.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: عدم توافق با بورس موجب شده بود دو بخشنامه متفاوت از وزارت صمت و یک دستورالعمل و شیوه نامه از سوی بورس کالا صادر شود و به دلیل هماهنگی‌ای که صورت نگرفته بود، ناچار شدیم برای تدوین بخشنامه واحد کار را متوقف کنیم. چیزی از دستور کار خارج نشده است و قرار شد فعلاً اجرا متوقف بماند و ظرف چند روز و چند هفته آینده به یک پلتفرم واحد برای عرضه و جذب سرمایه کالای مردم استفاده کنیم.

انتهای پیام/ منبع: مهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی