پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

شیوه های فروش خودرو اخیر تنها موجب دلال پروری شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، متاسفانه اقدامات اخیر و شیوه فروش چندین ماهه خودرو به روش قرعه کشی، حاصلی جز فرهنگ دلال پروری و ورود تقاضای سفته بازانه به بازار خودرو را نداشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه اقدامات اخیر […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۶ تیر ۱۴۰۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، متاسفانه اقدامات اخیر و شیوه فروش چندین ماهه خودرو به روش قرعه کشی، حاصلی جز فرهنگ دلال پروری و ورود تقاضای سفته بازانه به بازار خودرو را نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متاسفانه اقدامات اخیر و شیوه فروش چندین ماهه خودرو به روش قرعه کشی، حاصلی جز فرهنگ دلال پروری و ورود تقاضای سفته بازانه به بازار خودرو را نداشته است. وقتی در روند قیمت های دستوری، نرخ یک خودرو نصف قیمت های بازار اعلام می شود، مشخص است که میلیون ها تقاضای غیر واقعی برای خرید خودرو صف می بندند؛ آن وقت اعلام می شود که عرضه خودرو در بورس که قیمت ها در آن براساس رقابت شکل می گیرد، رانت زا است!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: این اقدامات علاوه بر بهم ریختن بازار خودرو، مستقیما به زیان تولید و سهامداران شرکت های خودرویی تمام می شود و استدلال ها برای اصرار بر شیوه های فعلی آن هم بدون توجه به شرایط تولید جای تعجب دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: در شرایطی عنوان می شود که تعلیق شبانه عرضه خودرو در بورس کالا جای تقدیر دارد اما این اقدام جز سلب اعتماد سهامداران نتیجه نداشته و اگر عرضه ها در بورس انجام می شد و ادامه پیدا می کرد، شک نکنید دولت هم از بسیاری از گرفتاری های فعلی در حوزه نظارتی و قیمتی به دلیل واقعی شدن قیمت و میزان تقاضا، خلاص می شد.

انتهای پیام/ منبع: ایلنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی