پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توقیف یک هزار و 383 خودرو به دلیل تخلفات مربوط پلاک

رئیس پلیس پایتخت از توقیف ۱۳۸۳ خودرو به دلیل تخلفات مربوط به پلاک خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح انضباط و ایمنی ترافیک پلیس راهور فاتب گفت: در کنار طرح‌های عملیاتی و امنیتی که در تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشتیم، امروز شاهد […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۷ تیر ۱۴۰۱

رئیس پلیس پایتخت از توقیف ۱۳۸۳ خودرو به دلیل تخلفات مربوط به پلاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح انضباط و ایمنی ترافیک پلیس راهور فاتب گفت: در کنار طرح‌های عملیاتی و امنیتی که در تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشتیم، امروز شاهد اجرا شدن طرح‌های انضباط اجتماعی از سوی پلیس راهور هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز اولین مرحله طرح انضباط و ایمنی ترافیک در تهران بزرگ ایجاد شده، گفت: هدف این طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، برخورد با تخلفات مربوط به پلاک، برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین، برخورد با خودروهای آلاینده و خودروهایی که بالای سه میلیون تومان خلافی دارند و سایر تخلفات مربوط به وسایل نقلیه است.

رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 115 هزار خودرو به دلیل داشتن پلاک مخصوص و یا حتی نداشتن پلاک اعمال قانون شدند و 1383 دستگاه خودرو به دلیل تخلفات مربوط به پلاک، توقیف شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدایی سال یک میلیون خودروی دودزا اعمال قانون شدند، تصریح کرد: 1323 دستگاه موتورسیکلت به دلیل اینکه بار نامتعارف داشته‌اند، توقیف و به 381 هزار مورد هم تذکر داده شده است.

وی افزود: 8 هزار و 696 گواهینامه در شرف توقیف هستند چرا که اینها دارای 30 نمره منفی هستند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه 7 هزار و 320 خودرو به دلیل دا شتن خلافی بالای سه میلیون تومان توقیف شده‌اند، تأکید کرد: 80 دستگاه خودروی شوتی و 116 دستگاه اتوبوس مسافربری که مملو از بار قاچاق بوده، توقیف شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه 112 خودروی حادثه خیز در محورهای مواصلاتی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعمال قانون شده است، بیان کرد: با آغاز تابستان نظارت پلیس بر رانندگان بیشتر است و مدارک رانندگی چه افرادی که با خودرو در شهر تردد می‌کنند و چه افرادی که با موتورسیکلت هستند را چک می‌کنیم تا مبادا افراد بدون داشتن گواهینامه بخواهند در شهر تردد کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه خودرو و موتورسیکلتی که پلاک ندارد اجازه رانندگی در شهر را ندارد، اظهار داشت: بالغ بر 45 درصد تصادفات متعلق به موتورسیکلت سواران است و البته باید این را بگویم که در چهار سال گذشته در تهران بزرگ شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت بوده‌ایم.

انتهای پیام/ منبع: مهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی