پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شیر شاه تازه نفس از راه رسید

پس از دست به دست شدن عکس های جاسوسی پرچمدار خوش چهره دی اس، بالاخره دی اس 7 کراس بک با پیشرانه ای هیبریدی رونمایی شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مدتی پس از انتشار چند تصویر مخفیانه از مدل جدید دی اس 7 کراس‌­بک که در حال آزمایش بود، اکنون این خودرو به […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۷ تیر ۱۴۰۱

پس از دست به دست شدن عکس های جاسوسی پرچمدار خوش چهره دی اس، بالاخره دی اس 7 کراس بک با پیشرانه ای هیبریدی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مدتی پس از انتشار چند تصویر مخفیانه از مدل جدید دی اس 7 کراس‌­بک که در حال آزمایش بود، اکنون این خودرو به صورت رسمی رونمایی شده است.

نخستین تغییر مدل جدید را باید حذف پسوند کراس‌­بک از انتهای نام این خودرو دانست. پس از آن، نوبت به نمای جلو می­‌رسد که چراغ‌های جلو را در خود جای داده است. همچون مدل قبل، سه عنصر نورانی در چراغ‌ها قرار گرفته که البته دیگر قابلیت چرخش ندارد ولی به فناوری LED مجهز شده و نور بیشتری تولید می‌­کند.

چراغ‌های دیلایت هم به 33 عنصر LED در هر طرف با روکش پلی کربنات شفاف مجهز شده است. طرح متفاوت جلوپنجره با الگوی مشابه با دی اس 4، چراغ‌های عقب جدید با حروف DS Automobiles در میان آن‌ها، رینگ‌های متفاوت در سایز 18 الی 21 اینچ به همراه پکیج سفارشی قطعات تیره برای بدنه، سایر تغییرات ظاهری دی اس 7 است.

تغییرات فضای کابین دی اس 7 به نمایشگر 12 اینچی با رابط کاربری جدید و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم و سیستم دید در شب و اهرم تعویض دنده مشترک با سایر محصولات جدید PSA، محدود شده است.

بسته به بازار هدف، دی اس 7 با پیشرانه بنزین‌­سوز، دیزل و پلاگین-هیبرید به فروش می­‌رسد. پیشرانه‌­های بنزینی و دیزل، 130 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌­کند درحالی‌که نسخه PHEV در سه سطح با قدرت 225، 300 و 360 اسب­‌بخار عرضه می‌­شود. البته هر سه نسخه از مدل PHEV به مجموعه باتری 14.2 کیلووات ساعت مجهز خواهد شد.

قدرتمندترین نسخه از دی اس 7 توسط تیم DS Performance توسعه یافته و به رینگ‌های 21 اینچی، دیسک‌های 380 میلیمتری ترمز در محور جلو و سیستم تعلیق تقویت شده مجهز است و می‌­تواند ظرف 5.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

شرکت دی اس در برخی کشورهای اروپایی، ثبت سفارش برای 7 را آغاز کرده است، اما فروش گسترده از سپتامبر امسال شروع می‌­شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی