پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاماری ایما خودرویی 5 ستاره در بازار ایران

لاماری ایما جدیدترین کراس اوور تازه نفس بازار ایران با گذراندن تست های تصادف موسسه C-NCAP چین موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو لاماری ایما کراس اوور تازه نفس و خوش چهره بازار ایران است. این کراس اوور که توسط شرکت آرین پارس موتور پا به میدان گذاشته […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۲ تیر ۱۴۰۱

لاماری ایما جدیدترین کراس اوور تازه نفس بازار ایران با گذراندن تست های تصادف موسسه C-NCAP چین موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

لاماری ایما کراس اوور تازه نفس و خوش چهره بازار ایران است. این کراس اوور که توسط شرکت آرین پارس موتور پا به میدان گذاشته چندی پیش توسط موسسه C-NCAP چین موتور آزمون و بررسی قرار گرفته که طبق نتایج اعلامی سربلند بیرون آمده است.

لاماری ایما در تست تصادف صورت گرفته موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است. البته ناگفته نماند که موسسه چینی اندکی هم به این خودرو سخت گرفته اما کراس اوور تازه وارد توانسته به خوبی از پس این آزمون ها بر بیاید.

کراس اوور جدید آرین پارس موتور در موسسه C-NCAP چین در تست های برخورد 100 درصدی از جلو با مانع صلب، تست شلاقی، تست تصادف جانبی، تست تصادف 40 درصدی از مقابل، تست حفاظت از عابر پیاده و تست عملکرد سیستم ترمز اتوماتیک مورد ارزیابی قرار گرفته است. در همین راستا این خودرو موفق به دریافت امتیاز 65.531 که تا 93.62 درصد از سرنشینان در تصادفات مختلف محافظت می کند.

برخورداری از فناوری ابرمکعبی EMA سبب شده تا این کراس اوور بتواند از 5 ستاره ایمنی را دریافت کند. لازم به ذکر است که دیاق جلو از آلومینیوم و آلیاژ با کیفیت بسیار بالا ساخته شده و دارای طرح مشبک بوده این امر موجب می شود تا در صورت برخورد یا تصادف می تواند به صورت موثر و دقیق نیرو را در مرکز خود پراکنده کند. تیر طولی قسمت جلو پایین لاماری ایما هم تقریبا تا جلوی کف کابین امتداد یافته که با توجه به بهره مندی از کیفیت بالای آن، در زمان وقوع برخورد و تصادف به سرعت انرژی جنبشی در تمام قسمت های بدنه پخش می شود تا از تغییر شکل بدنه لاماری ایما جلوگیری به عمل آید و آسیب وارد شده به فریم و قاب کابین سرنشینان به حداقل برسد.

در تولید بدنه لاماری ایما از فولاد با استحکام بسیار بالا استفاده شده که نیروی تسلیم آن 1200 مگاپاسکال عنوان شده که این استاندارد فولاد به کار رفته در بدنه زیردریایی است! لاماری ایما دارای فناوری ترموفورمینگ در تقویت ستون A، تقویت ستون B، ستون درب ها و کفی جلوی خودرو، کفی میانی و سایر قسمت های بدنه استفاده کرده که به موجب آن مقاومت کششی فولاد به کار رفته در آنها به 1500 مگا پاسکال رسیده است. این موضوع سبب می شود که یکپارچگی کابین لاماری ایما پس از تصادف به حداکثر برسد و احتمال ورود آسیب و تغییر شکل کابین پس از ضربه به حداقل می رسد.

سیستم ESP (کنترل پایداری ) لاماری ایما توسط شرکت Bosch توسعه یافته که شاید همین امر سبب شده تا این کراس اوور در این مرحله از تست موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شود.

حفاظت از عابران پیاده نیز بخش مهمی از تست ایمنی یک خودرو را تشکیل می دهد. در این تست میزان آسیب وارد شده به پا و سر عابرین پیاده در هنگام برخورد با خودرو بررسی می شود. حالت C شکل و قوس رو به داخل پروفیل جلو لاماری ایما باعث می شود تا در تصادف های با سرعت پایین تا حد زیادی از پای عابرین پیاده محافظت به عمل آید.

علاوه بر محفاظت از پا، محفاظت از سر عابرین پیاده در تصادف نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. کاپوت لاماری ایما از مواد نرم ساخته شده و چراغ های جلو و لوازم بدنه لبه های تیز و زوایای تندی ندارند. همین موارد باعث شده که ریسک آسیب به سر عابرین پیاده در صورت برخورد با سرعت پایین کاهش یابد.

انتهای پیام/ منبع: صنعت ماشین 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی