پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تصادف با عابر

مجازات فرار از صحنه تصادف چیست؟

برخی موافع شاهد هستیم که پس بروز تصادفی میان خودرو و عابر، خودرو از محل حادثه می گریزد آیا می دانید طبق قانون مجازات اسلامی چه عواقبی متوجه آن فرد است؟ به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره مجازات فرار از صحنه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ تیر ۱۴۰۱

برخی موافع شاهد هستیم که پس بروز تصادفی میان خودرو و عابر، خودرو از محل حادثه می گریزد آیا می دانید طبق قانون مجازات اسلامی چه عواقبی متوجه آن فرد است؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره مجازات فرار از صحنه حادثه به ماده 719 قانون مجازات اسلامی اشاره کرد و گفت: هرگاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأموران انتظامی از این کار خودداری کند یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند، حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد 714 و 715 و 716 این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

وی در ادامه از وقوع دو تصادف فوتی بین سواری پژو با عابر در بزرگراه آزادگان و فوت عابر و برخورد سواری پراید متواری با موتورسیکلت در خیابان بقایی و فوت راکب آن خبر داد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: تصادف اول در ساعت 01:30 بامداد یکشنبه در موقعیت بزرگراه آزادگان به سمت غرب بعد کاظمی زیرپل عابر مرتضی گرد روی داد که در آن تصادف، یک دستگاه خودرو پژو با عابر پیاده برخورد کرد و متاسفانه وی در اثر شدت جراحت فوت کرد که عوامل منطقه 26 پلیس راهور تهران بزرگ بلافاصله در محل حاضر و به بررسی علت حادثه پرداختند.

همه خانی اضافه کرد: تصادف فوتی دوم در ساعت 23:10 در محدوده خیابان بقایی غرب به شرق بعد از میدان شاهد نرسیده به آقاجانلو روی داد که سواری پراید متواری با موتور سیکلت برخورد که راکب در دم فوت کرد که تیم های منطقه 15 پلیس راهور در محل حاضر و نسبت به بررسی و ایمن سازی صحنه تصادف اقدام کردند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به عابران توصیه کرد که در عبور از خیابان به‌ویژه در تاریکی هوا ناگهان به معابر و تقاطع ها وارد نشده و جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد که همیشه و در همه حال در مواقع رسیدن به محل عبور عابران توقف کامل کرده و اجازه عبور را اول به عابران دهند تا رانندگی ایمن و بی‌خطری داشته باشند و برای شخصی اتفاق و حادثه‌ای روی ندهد.

همه خانی به عابرین نیز توصیه کرد در هنگام عبور از عرض معابر از گذرگاه‌های عابر پیاده و محل‌های خط کشی شده و پل‌های هوایی استفاده کنند.

اتنهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی