پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت رقابتی، برگ برنده «ری را» در مقایسه با رقبای خارجی

در صورت استفاده از قطعات با کیفیت، قیمت تمام شده کمتر و رقابتی می تواند برگ برنده خودروی ری یرا در رقابت با خودروهای همکلاس خارجی باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  یک کارشناس صنعت خودرو با بیان این مطلب گفت: به دلیل این که ایران خودرو در تولید نخستین خودرو کراس‌اوور ملی به […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۸ تیر ۱۴۰۱

در صورت استفاده از قطعات با کیفیت، قیمت تمام شده کمتر و رقابتی می تواند برگ برنده خودروی ری یرا در رقابت با خودروهای همکلاس خارجی باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان این مطلب گفت: به دلیل این که ایران خودرو در تولید نخستین خودرو کراس‌اوور ملی به نام «ری‌‌را» از پلت فرم روز و جهانی‌استفاده کرده، می توان گفت که این خودرو می تواند با هزینه تمام شده کمتری به بازار عرضه شده و از نظر قیمت در مقابله با خودروهای چینی و حتی کره ای و فرانسوی موجود در بازار ایران حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

مجید ضیایی، افزود: با توجه به ابعاد فنی، امکانات رفاهی، آپشن ها و طراحی که ایران خودرو برای خودرو ملی ری‌را در نظر گرفته و تلاش کرده است تا از قوای محرکه مناسب با قدرت و گشتاور خوبی استفاده کند، در صورتی که از قطعات مناسب و با کیفیت بالاتر نسبت به پژو و سمند در تولید این خودرو استفاده شود، می تواند با خودروهای همکلاس موجود در بازار داخلی مانند پژو 208 ، رنوکپچر یا برخی خودروهای اس یو وی چینی مانند جک S5 به دلیل قیمت رقابتب و ارزندگی بیش‌تر، نظر مشتریان را جلب کند.

وی با تاکید بر این که استفاده از قوای محرکه و قطعات با کیفیت می تواند برگ برنده خودرو ری‌را برای مقابله با رقبای خارجی در بازار کشور باشد، افزود: باید ایران خودرو در تولید این خودرو از قطعات با کیفیت بالاتر و گرید A تولید شده توسط سازندگان قطعات و مجموعه های ایرانی و یا حتی قطعات وارداتی اقدام کند. همانطور که اکنون در تولید خودروهایی مانند تارا یا دنا پلاس توربو اتوماتیک از قطعات بهتری استفاده شده و با تکیه بر کیفیت همین قطعات است که ایران خودرو، با اجرای طرح جهش کیفیت ، موتور و گیربکس خودروهای تارای اتوماتیک و نده دستی را گارانتی کرده است.

به گفته وی اطمینان بخشی به مشتری از کیفیت خودرو ری‌را اصلی مهم برای موفقیت آن برای مقابله با رقبای خارجی است چرا که گرچه قیمت تمام شده کمتر برگ برنده این خودرو در مقابله با خودروهای همکلاس وارداتی است اما این قیمت کمتر زمانی موجب اطمینان و رضایت مشتری می شود که با استفاده از قطعات مناسب کیفیت خوبی را به مشتریان ارایه کند.

ضیایی با اشاره به این که وقتی مصرف کننده خودرویی در این کلاس را می بیند انتظار کیفیت مطلوب‌تری دارد، گفت: بر این اساس باید ایران خودرو کیفیت قطعات این خودرو را افزایش دهد و از قطعات با گرید بالاتر استفاده کند.

این کارشناس صنعت خودرو در مورد تاثیر واردات خودرو بر قدرت رقابت پذیری خودرو ری‌را در بازار داخلی، افزود: این خودرو قادر به رقابت با خودروهای وارداتی خواهد بود، قیمت تمام شده خودروهای وارداتی که رقیب احتمالی این خودرو خواهند بود بالاتر از ری یرا خواهد بود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: تجربه نشان داده که همیشه خودروهای وارداتی که در محدوده قیمتی پایین باشد، چندان مورد استفبال مشتریان ایرانی قرار نمی گیرد و در چنین شرایطی مشتری ترجیح می دهد تا از خودروهای داخلی با قیمت و کیفیت مشابه استفاده کند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی