پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افتتاح

مرکز آزمون جاده‌ای خودرو ساخته می شود.

همزمان با سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به شهرستان ری،‌ عملیات اجرایی فاز نخست ایجاد مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در زمینی به وسعت 850 هکتار در منطقه حسن‌آباد فشافویه از توابع این شهرستان آغاز شد. به گزاش «پرشین خودرو»، در این مراسم مدیر کل صنایع خودرو ونیرو محرکه وزارت صنعت،معدن و تجارت با […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲ دی ۱۳۹۴

همزمان با سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت به شهرستان ری،‌ عملیات اجرایی فاز نخست ایجاد مرکز آزمون جاده‌ای خودرو در زمینی به وسعت 850 هکتار در منطقه حسن‌آباد فشافویه از توابع این شهرستان آغاز شد.

به گزاش «پرشین خودرو»، در این مراسم مدیر کل صنایع خودرو ونیرو محرکه وزارت صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه این اقدام با دستور تلفنی دکتر روحانی آغاز می‌شود ابراز امیدواری کرد در آینده نیز شاهد موفقیت‌های بیشتری در صنعت خودرو و ارتقاء توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این صنعت در داخل کشور باشیم.

امیرحسین قناتی گفت: فاز اول این طرح در سال آینده به ثمر می رسد و امیدواریم بتوانیم به برنامه‌‌ریزی‌ها و اهداف در نظر گرفته شده دست پیدا کنیم و تکمیل فاز‌های اجرایی بعدی را شاهد باشیم.

وی از همه دست‌اندرکاران در اجرای این طرح خواست با پشتیبانی و حمایت لازم در به ثمر رسیدن و اجرایی شدن این طرح کمک کنند.

مدیر کل نیرو محرکه و ماشین‌سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد این اقدام با ایجاد یک زیرساخت فنی و مهندسی آغاز شده و انتظار داریم در چارچوب‌های مورد نظر نتیجه خوبی را برای صنعت خودرو کشور به همراه داشته باشند.

عملیات اجرایی ایجاد مرکز آزمون جاده‌ای خودرو با ظرفیت انواع طیف جاده‌ای 1500 دستگاه خودرو در سال با میزان سرمایه‌گذاری 3100 میلیارد ریال و میزان اشتغال زایی 270 نفر به صورت مستقیم با سرمایه گذاری شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، بهمن، آرتاویل تایر و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شروع شد.

به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران ، این مرکز دارای 82 کیلومتر مسیر آزمون و 12 هزار متر آزمایشگاه وکارگاه دارد.
این طرح با سرمایه گذاری شرکتهای سایپا، ایران خودرو،‌ بهمن، آرتاویل تایر و بازرسی کیفیت و استاندارد انجام شده است.
پیش بینی می شود احداث فاز اول این مرکز 15 ماه زمان ببرد و تا مهرماه سال 95 افتتاح شود.
همچنین همزمان با سفر رئیس جمهور به شهر ری عملیات اجرایی احداث شهرک تخصصی پوشاک  با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت،معدن وتجارت آغاز می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی