پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بارش باران در جاده

هشدار پلیس نسبت به بروز مداخلات جوی در جاده‌ها

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بروز مداخلات جوی در برخی از جاده های کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به صدور هشدار سازمان هواشناسی با سطح نارنجی و قرمز […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۵ مرداد ۱۴۰۱

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بروز مداخلات جوی در برخی از جاده های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به صدور هشدار سازمان هواشناسی با سطح نارنجی و قرمز گفت: برابر پیش‌بینی انجام شده از سوی هواشناسی از امروز تا پایان هفته شاهد تداوم رگبار و رعد و برق و وزش باد و بارندگی شدید، احتمال وقوع سیلاب، خیزش گرد و خاک شدید و احتمالا اختلال در تردد وسایل نقلیه در برخی از جاده‌ها به خصوص در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان، یزد، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید باعث بروز پدیده گرد غبار و کاهش میدان دید رانندگان می‌شود، گفت: در همین راستا نیز احتمال وقوع تصادفات رانندگی از جمله تصادفات زنجیره‌ای را افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل نیز لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و دقت بیشتری رانندگی کنند.

شیرانی ادامه داد: همچنین بارندگی باعث افزایش لغزندگی سطح جاده ها می‌شود، در همین راستا رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودرو مقابل توصیه می‌شود. رانندگی در این شرایط نیازمند رعایت احتیاط بیشتر و آمادگی کامل در مواجه با این شرایط است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا به رانندگان و به خصوص رانندگان فعال در بخش حمل کالا و مسافر توصیه کرد که در این ایام زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با در نظر گرفتن کامل مقررات راهنمایی رانندگی، احتیاط بیشتر و کاهش سرعت رانندگی نسبت به شرایط عادی در جاده‌ها تردد کنند.

شیرانی همچنین از مردم خواست که در شرایط فعلی تا جای ممکن از انجام سفرهای غیرضروری جاده‌ای به ویژه در استان‌های یاد شده پرهیز کرده و آن را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که قبل از شروع حرکت از طریق تماس با این شماره از وضعیت جوی و ترافیکی معابر باخبر شوند و با توجه به آن مناسب‌ترین زمان و مسیر برای انجام سفر را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی