پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وقتی مرسدس EQS قد می کشد

مرسدس بنز به سرعت در حال گسترش مدل های الکتریکی خودش است. پس از سدان لوکس الکتریکی EQS، اینبار نوبت به شاسی بلند EQS رسیده است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو  EQS SUV در نسخه های مختلف با قدرت و برد مسافتی متنوعی معرفی شده است. چهره EQS شاسی بلند فقط اندکی کشیده […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مرسدس بنز به سرعت در حال گسترش مدل های الکتریکی خودش است. پس از سدان لوکس الکتریکی EQS، اینبار نوبت به شاسی بلند EQS رسیده است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو 

EQS SUV در نسخه های مختلف با قدرت و برد مسافتی متنوعی معرفی شده است. چهره EQS شاسی بلند فقط اندکی کشیده تر شده ولی در کلیات چه در طراحی جلو و چه در طراحی عقب، با EQS سدان یکسان است.

کابین شاسی بلند EQS برخلاف نسخه سدان که یک کمان است، در ستون D هندسی تر شده تا بتواند ردیف سوم صندلی را در دل خود جای دهد. اما بدنه آن صرفأ برای زیبایی طراحی نشده بلکه آیرودینامیک نیز مد نظر طراحان بوده است.

ضریب مقاومت آیرودینامیک آن اعلام نشده اما از این حیث باید با تسلا مدل X با ضریب 0.25 رقابت کند. درحالیکه نسخه EQS580 بصورت استاندارد با دو موتور الکتریکی عرضه می شود، EQS450 به یک موتور الکتریکی مجهز است.

EQS450 می تواند 355 اسب بخار نیرو و 568 نیوتون متر گشتاور را تولید کند درحالیکه EQS580 با 536 اسب بخار نیرو و 858 نیوتون متر گشتاور، خیلی از سوپراسپرت ها را شرمنده خود می کند.

نسخه 450 می تواند با یکبار شارژ کامل، مسافت 600 کیلومتر را طی کند و از طریق شارژ سریع، از ظرفیت 10% تا 80% در 31 ثانیه پر می شود.

قیمت دقیق نسخه شاسی بلند EQS هنوز اعلام نشده ولی احتمالأ چند هزار دلاری از سدان 103 هزار دلاری EQS450 و 127 هزار دلاری EQS580 گرانتر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی