پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره گذاری تیبا و سمند میان زمین و هوا!

سازمان ملی استاندارد اوایل خرداد ماه سال جاری اعتبار ایمنی 3 خودرو سمند، تیبا صندوقدار و تیبا ۲ را تمدید نکرد و بنابراین شماره‌گذاری آنها متوقف شد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو اوایل خردادماه سال جاری سازمان استاندارد در اقدامی ایذایی اعتبار ایمنی 3 خودرو سمند، تیبا و تیبا 2 را تمدید نکرد! […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

سازمان ملی استاندارد اوایل خرداد ماه سال جاری اعتبار ایمنی 3 خودرو سمند، تیبا صندوقدار و تیبا ۲ را تمدید نکرد و بنابراین شماره‌گذاری آنها متوقف شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

اوایل خردادماه سال جاری سازمان استاندارد در اقدامی ایذایی اعتبار ایمنی 3 خودرو سمند، تیبا و تیبا 2 را تمدید نکرد! این امر سبب شد تا 2 خودروساز تولیدکننده این محصولات میزبان آماج انتقادات مردم باشند.

ظاهرا ویروسی به نام تصمیم گیری و اقدام یک شبه همچنان وجود دارد و از طرفی هم افراد توجهی به تبعات این شکل از تصمیم گیری ها و اقدامات ندارند که به چه میزان به صورت مستقیم و غیر مستقیم می تواند زیان آفرین باشد.

البته بهتر است دقت داشته باشیم که این موضوع متاثر از سومدیریت بوده که نشان می دهد سازمان استاندارد اگر با معقوله “چارچوب خودرو” آشنا است احتمالا با موضوع تولید خودرو و حواشی آن غریبه است! به این علت که چطور می شود که از شماره گذاری خودرویی آن هم به این شکل جلوگیری کرد که خودروسازان پیش تر متعهد به تحویل شده اند؟

اگر قرار است که این اقدامات منجر به ارتقا استاندارد و کیفیت محصولات شود بعید می دانم پاک کردن صورت مسئله سبب رفع چالش شود! توجه داشته باشید که همه قائل بر سطح اندک استاندارد در این خودروها هستیم اما برای حذف این خودروها از گردونه تولید با تصمیم و اقدامی یک شبه تنها زحمت زیان آفرینی برای خودروساز را به جان خریده ایم.

بهره گیری از راهکارهای شرکت ها و کشورهای خارجی در مواجهه با چنین مسائلی آن هم کورکورانه ابدا مطلوب و احسن نبوده اما با تغییر و سفارشی سازی برای حال و روز صنعت کشورمان می توان به نتیجه کم هزینه رسید که در این میان هم خودروساز متحمل هزینه ای دوچندان نشود هم مردم در انتظار خودرویشان چشم به درب نمانند.

اکثر خودروسازان در دنیا برای حذف محصول خود از چرخه تولید، 2 تا 3 ساله جلوتر زمان توقف تولید خودرو مذکور را اعلام می کنند تا در این بین شرایط لازم برای خروج آن محصول از خط فراهم شود. در حالیکه در کشورمان سازمان استاندارد پس از تصمیم گیری یک شبه و توافق بعد از رفت و آمدهای بسیار حالا با تعلل موجب شده تا خودروسازان متحمل هزینه سربار انبارداری خارج از برنامه شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی