پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تونل رسالت_تهران

توضیحات جدید درباره عوارض تونل های تهران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص سرانجام لایحه «اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری» توضیحاتی را ارائه کرد. به نقل از ایسنا، علیرضا دبیر ، درباره لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری که همچنان در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، گفت: این لایحه توسط شهرداری برای بررسی […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۶ دی ۱۳۹۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص سرانجام لایحه «اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری» توضیحاتی را ارائه کرد.

    به نقل از ایسنا، علیرضا دبیر ، درباره لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری که همچنان در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، گفت: این لایحه توسط شهرداری برای بررسی به کمیسیون بودجه آورده شده است که با حضور نماینده کمیسیون عمران و حمل‌ و‌نقل نیز بررسی می‌شود.

    وی با بیان اینکه بحث دریافت عوارض از سه تونل نیایش، توحید و رسالت و همچنین پل دو طبقه صدر در کمیسیون برنامه و بودجه در حال بررسی است، تصریح کرد: در حال بررسی نرخ هستیم؛ چراکه نرخ پیشنهادی شهرداری برای اخذ عوارض بالا بوده و شورا این نرخ را قبول نکرده است.

    دبیر با بیان اینکه این لایحه پیش از این به شهرداری عودت داده شده بود، افزود: تیم کارشناسی کمیسیون بودجه در حال بررسی زوایای مختلف این لایحه است چراکه برای تصویب این لایحه و اخذ عوارض باید به سوالات مختلفی پاسخ داده شود.

    وی با بیان اینکه کارکرد تونل‌ها براساس میزان تردد متفاوت است، گفت: باید در این زمینه از تجربیات دیگر کشورها نیز استفاده کرد.

    دبیر تأکید کرد: باید به سوالاتی همچون میزان تردد خودروها از این مسیرها، مسیرهای جایگزین، تاثیر این اقدام بر ترافیک شهری و… پاسخ داده شود تا بتوانیم تصمیم درستی در این رابطه اتخاذ کنیم.

    به گزارش ایسنا، سال گذشته دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ ونقل شورای شهر تهران از بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابرخاص پایتخت خبر داد که قرار بود شامل تمامی تونل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت شود که شهرداری تهران نیز در لایحه «اخذ عوارض از معابر خاص» پیشنهاد کرده بود، تردد از برخی معابر 300 تومان هزینه داشته باشد.

    دیدگاه خود را بنویسید

    کیوسک مطبوعاتی