پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

فروشنده هست اما خریداری نیست! / بازار خودرو آرام است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بیان کرد: فروشنده در بازار زیاد است اما خبری از خریدار نیست! به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در رابطه با آخرین وضعیت بازار خودرو و تاثیر اخبار مذاکرات برجام بر این بازار، اظهار کرد: طی 2 ماه […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران بیان کرد: فروشنده در بازار زیاد است اما خبری از خریدار نیست!

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در رابطه با آخرین وضعیت بازار خودرو و تاثیر اخبار مذاکرات برجام بر این بازار، اظهار کرد: طی 2 ماه الی 2 ماه و نیم گذشته، قیمت‌ها در بازار با ثبات همراه بوده است. طی چند روز اخیر نیز که صحبت‌هایی پیرامون مذاکرات برجامی مثبت بوده و اخبار مثبت از مذاکرات گزارش شده است، مشتری عقب‌نشینی کرده و منتظر است تا در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. در این شرایط مشتریان خرید انجام نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران اشاره کرد: در همین مدت قیمت اکثر محصولات ریزشی بوده است. بطور مثال محصولات سایپا در این مدت دو تا چهار میلیون کاهش یافته یا محصولات پرفروش ایران‌خودرو (سمند، 206، پارس و…) علاوه بر این کاهش دو تا پنج میلیون تومانی دو ماه اخیر، از ابتدای هفته کاهش قیمت بیشتری داشته است. در یک ماه گذشته پژو 207 اتوماتیک حدود 80 الی 85 میلیون تومان ریزش قیمت داشته است؛ چرا که عرضه این محصول در مقطعی افزایش پیدا کرد با توجه به اینکه خریدار در بازار کم است.

وی تاکید کرد: در بازار خودرو هرچه عرضه بیشتر شود، قیمت‌ها قطعا ریزش بیشتری خواهند داشت. طی روزهای اخیر نیز همچون روال دو ماهه اخیر فروشنده در بازار بسیار است، اما خریداری در بازار وجود ندارد. مشتری می‌داند که با صورت گرفتن توافق، اثر روانی خود را خواهد داشت و می‌توان به کاهش بیشتر قیمت‌ها امیدوار بود. بازار همچنان آرام است و طی دو-سه ماهه اخیر ثبات قیمتی خود را حفظ کرده است.

موتمنی برای آینده بازار خودرو پیش‌بینی کرد: خودرو یک کالای مصرفی است باید با عرضه متناسب و پاسخگوی نیاز بازار باشد، اختلاف قیمت بین بازار تا کارخانه کمتر خواهد شد و اگر بیش از تقاضا شود، دیگر اختلاف قیمتی نخواهیم داشت. دیدیم که محدودیت عرضه در دو سال گذشته، اختلاف قیمت کارخانه و بازار فاصله بیشتری بگیرد. اما دو ماه گذشته، ایران‌خودرو، بطور مثال 207 به تعداد بسیار فاکتور کرد، بنابراین قیمت آن از 600 میلیون تومان به کانال 500 میلیون هم رسید. حال اگر بیشتر عرضه کند، ظرف یکماه برابر قیمت مصوب کارخانه‌ای خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد: همانطور که اشاره شد، خودرو کالای مصرفی است که بایستی همچون سایر کالاهای مصرفی دیگر تامین و به بازار عرضه شود. وقفه در عرضه موجب اختلال در قیمت خواهد شد.

انتهای پیام/ ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی