پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روسیه فرصتی برای صنعت خودرو کشور

معاون وزیر صمت بیان کرد: امروز با توجه به خروج خودروسازان خارجی از روسیه، باید بتوانیم در این بازار فعالیت‌ها را آغاز و از فرصت‌ها استفاده کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  منوچهر منطقی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه «اتومبیلیتی» روسیه در هفته آینده و حضور وزیر صنعت، […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

معاون وزیر صمت بیان کرد: امروز با توجه به خروج خودروسازان خارجی از روسیه، باید بتوانیم در این بازار فعالیت‌ها را آغاز و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

منوچهر منطقی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه «اتومبیلیتی» روسیه در هفته آینده و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در این رویداد، اظهار کرد: روسیه بازاری است که در دهه 80 در آن حضور یافتیم و عرضه خودرویی نظیر سمند در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

وی بیان‌ کرد: روسیه جزو بازارهای هدف صادراتی ما بوده و هست، اما قطع ارتباطات خودرویی سبب شد تا امروز برای حضور مجدد در این کشور انرژی، زمان و هزینه بیشتری صرف کنیم.

منطقی ادامه‌داد: برای ورود مجدد به بازار این کشور، باید خودروهایمان را در نمایشگاه‌های مختلف روسیه به نمایش گذاشته، شبکه‌ خدمات پس از فروش ایجاد کرده و تبلیغات ویژه کنیم تا محصولات‌مان را بشناسند.

وی تصریح‌کرد: فرصت طلایی که در گذشته در بازار خودروی روسیه ایجاد کرده بودیم، از دست رفته و امروز باتوجه به خروج خودروسازان خارجی از این کشور، باید بتوانیم در این بازار از نو آغاز و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر صمت یادآور شد: با وجود همسایگی با روسیه و روابط سیاسی خوب با این کشور، اما تاکنون چینی‌ها بهره‌برداری بهتری از این فرصت اولیه کرده‌اند، در عین حال فرصت ثانویه هنوز باقیست و آن اینکه محصولات‌مان را در معرض نمایش قرار دهیم.

وی اضافه‌کرد: به احتمال زیاد، درخصوص قطعات و محصولات، تفاهم‌نامه‌ها و شاید قراردادهایی بتوان با طرف‌های روسی منعقد کرد و باید بتوانیم از فضای مثبت موجود حداکثر استفاده را انجام دهیم.

منطقی تاکید کرد: باید دید در کدام بخش و سگمنت قیمتی توان ورود به بازار روسیه را داریم و بیشترین تقاضاها از سوی روس‌ها در کدام بخش یا بخش‌ها است؟

وی یادآور شد: وقتی خودروی سمند در دهه 80 در بازار روسیه ارائه شد، در بیش از 50 شهر این کشور از جمله مسکو نمایندگی‌هایی به منظور ارائه خدمات پس از فروش ایجاد شد و امروز در این زمینه نیازمند مطالعه و بخش ‌بندی بازار بزرگ این کشور هستیم.

این مقام مسوول وزارت صمت تاکید کرد: حضور پُرقدرت در بازار یک کشور، نیازمند مشتری‌شناسی، آمادگی لازم برای پشتیبانی از محصولات و بسیاری پارامترهای دیگر دارد.

وی در ادامه درخصوص مطرح شدن ایجاد پلتفرم خودرویی مشترک با روس‌ها و چینی‌ها، اظهار داشت: این مسائل، فعلا در حد ایده اولیه است و شاید بتوان در گام‌ها و مراحل بعدی درباره آن صحبت کرد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی