پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

چطور بازار خودرو را تک نرخی کنیم؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: اگر خودروسازان هر روز 300 خودرو به بازار عرضه کنند، قیمت خودرو در بازار به کارخانه نزدیک می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو  گفت: خودروسازان عرضه برخی خودرو‌ها را افزایش دادند و همین عامل باعث […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: اگر خودروسازان هر روز 300 خودرو به بازار عرضه کنند، قیمت خودرو در بازار به کارخانه نزدیک می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو  گفت: خودروسازان عرضه برخی خودرو‌ها را افزایش دادند و همین عامل باعث افت قیمت این محصولات در بازار آزاد شد به طور مثال پژو 207 در تاریخ 22 تیر 560 میلیون تومان بود که همین خودرو امروز 460 میلیون تومان معامله شد و بدین ترتیب با افزایش عرضه, 100 میلیون تومان در یک ماه کاهش یافت.

­رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در دامه افزود: اکنون خودرو‌هایی مانند پژو 206 و سمند که فاکتور نمی‌شوند و عرضه کمی دارند، قیمت شان کاهش نیافته است؛ پژو پرشیا با افزایش عرضه، 20 میلیون تومان در یک هفته کاهش یافت.

موتمنی تشریح کرد: اگر خودروسازان هر روز 300 خودرو به بازار عرضه کنند، قیمت خودرو در بازار به کارخانه نزدیک شده و دیگر شاهد اختلاف قیمت 100 تا 150 میلیونی بین کارخانه و حاشیه بازار نخواهیم بود.

وی گفت: از طرفی خریدار نیز در بازار وجود ندارد و رکود در بازار خودرو حاکم است همچنین یکی از دلایل کاهش نیافتن قیمت خودرو نیز وجود برخی دلالان است که بازار را تشنه نگه می‌دارند و نمی‌گذارند قیمت برخی خودرو‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی