پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آلودگی هوا_دود اگزوز

تهرانی ها ماهی 210 هزار تومان بابت آلودگی هوا می پردازند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:بر اساس بررسی های به عمل آمده، هزینه صدمات آلودگی هوادر تهران برای هر شهروند،ماهی ۲۱۰ هزار تومان است که سالانه به دومیلیون و ۵۲۰ هزار تومان می رسد. وحید حسینی با اعلام این که سالانه ۸۰۰ هزار تن آلودگی از منابع مختلف در تهران تولید می شود که […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۶ دی ۱۳۹۴

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:بر اساس بررسی های به عمل آمده، هزینه صدمات آلودگی هوادر تهران برای هر شهروند،ماهی ۲۱۰ هزار تومان است که سالانه به دومیلیون و ۵۲۰ هزار تومان می رسد.

وحید حسینی با اعلام این که سالانه ۸۰۰ هزار تن آلودگی از منابع مختلف در تهران تولید می شود که منشاء ۷۰ تا ۸۰ درصد آن خودروها هستند، گفت: خودروسازان داخلی فقط به دنبال اجرا کردن کف قوانین و مقررات تعریف شده کشور هستند که با استانداردهای جهانی فرسنگ ها فاصله دارد اما در برابر انبوه آلایندگی که محصولات آنها تولید می کنند، احساس مسئولیت اجتماعی نمی کنند.

وی افزود: بر اساس آزمون های انجام شده و بررسی های به عمل آمده، خودروهای داخلی با استاندارد یورو ۲، بعد از گذشت یکی دو سال از تولید، اصلاً در سطح یورو ۲ کار نمی کنند و استانداردهای پایداری ندارند و این در شرایطی است که چون خودروسازان به دنبال کاهش هزینه ها و دریافت سود بیشتر هستند، خودروهای تولیدی خود را با مبلغ گزاف و با چند برابر قیمت جهانی به مردم می فروشند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به این که دیدگاه مردم نسبت به کیفیت خودروهای داخلی با توجه به اشکالات فنی و خرابی های پیاپی آنها مثبت نیست، اظهار کرد: یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی کیفیت خودرو، میزان آلایندگی است که هر خودرو تولید می کند و تأثیری است که بر سلامت شهروندان بر جای می گذارد.

حسینی با بیان این که هنوز در کشور شاهد تولید موتورسیکلت های ۱۲۵ سی سی کاربراتوری هستیم که هر کدام ۴ تا ۵ برابر یک خودرو آلودگی تولید می کند، تصریح کرد: وزارت صنعت، علت ادامه تولید موتورسیکلت ها را وجود تقاضا عنوان می کند و این در حالی است که تا وقتی محصول ارزان قیمتِ بی کیفیت عرضه می کنیم، معلوم است که تقاضا برای آن وجود دارد.

وی با اشاره به این که با وجود تمام قوانین و مقررات مصوب و تمامی سیاست ها و برنامه های مدون، هنوز با معضل آلودگی هوا مواجه هستیم، اظهار کرد: دلیل این امر، آن است که مشکل آلودگی هوا در اولویت مسئولان مربوطه قرار ندارد و آنها به این مشکل، به عنوان پدیده ای عادی که به بخشی از زندگی شهری تبدیل شده و شهروندان به آن عادت کرده اند، نگاه می کنند و از این رو، برای کاهش آلودگی هوا تلاش نمی کنند.

دکتر حسینی با بیان این که بر اساس بررسی های به عمل آمده، هزینه صدمات آلودگی هوا در تهران برای هر شهروند، ماهانه ۲۱۰ هزار تومان است که سالانه به دو میلیون و ۵۲۰ هزار تومان می رسد، تصریح کرد: این در حالی است که یارانه ای که هر شهروند از دولت دریافت می کند، ماهانه ۴۵ هزار تومان است که سالانه به ۵۴۰ هزار تومان می رسد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تأکید بر این که در هر تهرانی سالی نیم میلیون تومان از دولت یارانه می گیرد، در صورتی که ۵ برابر آن یعنی دو و نیم میلیون تومان، هزینه بی توجهی مسئولان مربوطه به موضوع آلودگی هوا را می پردازد، خاطرنشان کرد: قانون پشت قانون داریم که روی زمین مانده و اجرا نمی شود.

منبع: مهر

بررسی وضعیت بنزین وارداتی توسط مجلس

جریمه و فک پلاک در انتظار خودروهای دودزا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی