پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مذاکرات با طرف روسی برای تولید خودرو با پلتفرم مشترک

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو مذاکراتی با شرکت خودرویی روسی و اَزبر بانک روسیه به منظور تولید پلتفرم مشترک انجام شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمد علی تیموری در حاشیه بازدید از نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو اعلام کرد: از اولین روز آغاز نمایشگاه مذاکرات فشرده ای با شرکت های […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲ شهریور ۱۴۰۱

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو مذاکراتی با شرکت خودرویی روسی و اَزبر بانک روسیه به منظور تولید پلتفرم مشترک انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمد علی تیموری در حاشیه بازدید از نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو اعلام کرد: از اولین روز آغاز نمایشگاه مذاکرات فشرده ای با شرکت های خودرویی و قطعه سازان روسی در حال انجام است.

او افزود: بازار روسیه در مرحله اول پتانسیل خوبی برای صادرات قطعات شرکت های قطعه ساز گروه خودروسازی سایپا است و از طرفی در مورد قطعات الکترونیکی خودرو که اکنون با مشکلات واردات در ایران مواجه هستیم، می توانیم از همکاری شرکت های روسی استفاده کنیم.

تیموری تاکید کرد: در عین حال از چند وقت پیش مذاکراتی را با شرکت خودرویی روسی و اَزبر بانک روسیه به منظور تولید پلتفرم مشترک برای خودروی ویژه ای که توسط یکی از خودروسازهای غربی در ایران و‌ روسیه تولید می شد و ‌متاسفانه با تحریم های ناجوانمردانه ای که به ایران و ‌اخیرا به روسیه تحمیل کرده اند دچار مشکل شده است انجام دادیم.

او خاطر نشان کرد: در حال حاضر مطابق توافقنامه های حقوقی این پلتفرم متعلق به سایپا شده و توسط مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا دوباره طراحی شده، به طوری که استانداردهای هشتاد و‌پنج گانه را پاس کرده است و با مذاکرات انجام شده احتمالا این پلتفرم با فاینانس بانک مرکزی روسیه به صورت مشترک توسط سایپا و طرف روسی تولید خواهد شد و زنجیره تامین قطعات این خودرو در ایران و روسیه فعال خواهد شد.

مدیرعامل ساپیا افزود: علاوه بر این مذاکرات سازنده ای با شرکت های فولادی روسی برای تامین ورق فولادی سرد که پیش از این از چین تامین و وارد کشور می شد برای برخی از محصولات سایپا از روسیه با قیمت بسیار مناسب انجام خواهد شد.

تیموری در پایان با ارزبابی از حضور تاثیرگذار سایپا در نمایشگاه مسکو اشاره کرد: خودروی شاهین که محصول زیبای سایپا و متخصصین ایرانی است در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو به نمایش گذاشته شده است که مورد استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی