پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جزئيات پلتفرم آفرود ملي در نمايشگاه تحول صنعت خودرو مشخص شد

نشست خبري بَن سازه ( پلتفرم آفرود ملي) حین برگزاری نمايشگاه تحول صنعت خودرو برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو  توكلي لاهيجي معاون دفتر حمل و نقل وزارت صمت گفت: وقتي از پلتفرم صحبت مي شود در مورد دست كم ٧٠ درصد از مجموعه ها و قطعات مشترك در محصولات مختلف صحبت […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۵ شهریور ۱۴۰۱

نشست خبري بَن سازه ( پلتفرم آفرود ملي) حین برگزاری نمايشگاه تحول صنعت خودرو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو 

توكلي لاهيجي معاون دفتر حمل و نقل وزارت صمت گفت: وقتي از پلتفرم صحبت مي شود در مورد دست كم ٧٠ درصد از مجموعه ها و قطعات مشترك در محصولات مختلف صحبت مي شود. طبيعتا ديگر صرفه اقتصادي در تك محصولي نيست. در نتيجه پلتفرم مشترك در حوزه خودروهاي شاسي بلند و آفرود كه بين شركت هاي زامياد، مكث موتور، خودروسازي ايليا و آميكو طي يك تفاهم نامه شكل گرفته است، هزينه هاي توليد را با اتكا به توانمندي هاي اين شركت ها در داخلي سازي به كارگيري مي كند.

بابك وطن خواه مديرعامل شركت مكث موتور در ادامه اين نشست با اشاره به هدف اصلي از اين همكاري داخلي گفت: هدف اصلي ما افزايش عمق ساخت داخل و در نتيجه انتقال دانش فني به داخل است. اين نوع همكاري كمك مي كند در آينده بتوانيم از يك پلتفرم چند محصول را به توليد برسانيم. ضمن اين كه در حوزه خدمات پس از فروس هم شرايط بهتر خواهد بود.

خسروي قائم مقام مديرعامل زامياد نيز گفت: يكي از اهداف زامياد براي حضور در اين همكاري مشترك نياز سنجي بازار براي توليد خودروي آفرود ارزان بود. ضمن اين به اين ترتيب كمترين ميزان سرمايه گذاري را خواهيم داشت.

شهرام فداكار مديرعامل شركت آميكو نيز در ادامه گفت: همانطور كه ميدانيم، ساخت داخل قطعات يك هزينه ثابت دارد و يك هزينه متغير. با استفاده از پلتفرم مشترك هزينه ثابت كه هنگفت هم هست، بسيار كاهش پيدا مي كند. شركت هايي كه در اين همكاري مشترك حضور دارند، در توليد محصولات خود از قطعات مشترك با ديگر همكاران استفاده مي كنند. در نتيجه اين همكاري كمك مي كند از اين قطعات مشترك بهره ببريم و هزينه هاي ساخت قالب و … يك بار پرداخت مي شود.

اميني مديرعامل شركت صنايع خودروسازي ايليا در خصوص كيفيت و بحث رقابت پذيري اين همكاري به خصوص با كشورهاي همسايه گفت: همانطور كه ميدانيد در بسياري از خودروسازان جهان اين همكاري مشترك وجود دارد، در چين هم اين موضوع وجود دارد و شريكان تجاري بسياري وجود دارند. قطعا وقتي كه بتوانيم قيمت تمام شده محصولات را با اين روش كاهش دهيم، امكان صادرات نيز به وجود مي آيد. ضمن اين كه قرار است ساخت داخل تا عمق ٨٠ درصد بالا مي رود و ١٠٠ هزار دستگاه پيش بيني تيراژ داريم.

مهرداد اميني مديرعامل صنايع خودرويازي ايليا در خصوص روند ساخت داخل قطعات و محصول SUV كه امروز در اين خودروساز توليد مي شود، گفت: بسياري از قطعات ما مشترك است و قرار نيست قطعات باز طراحي شود. از اين رو در صورت داخلي سازي به طور مثال در خودروي شاسي بلند دايون Y5 كه محصول خودروسازي ايليا است، افزايش عمق داخلي سازي با توجه به گسترش بازار فروش به ويژه در روش سازماني و خدماتي، تيراژ ترليد منطقي و اقتصادي است.

وطن خواه مديرعامل مكث موتور در خصوص موضوع خدمات پس از فروش اين پلتفرم نيز گفت: تا به اين لحظه خدمات پس از فروش مشترك در تفاهم نامه پيش بيني نشده است و هر يك از توليدكنندگان خود خدمات محصول خود را ارائه مي كنند. اما با توجه به مشترك بودن پلتفرم دسترسي به قطعات آسان است. او در خصوص تيراژ توليد محصول نيز گفت: سگمنت پيكاپ در سال ٢٠٢٨ در جهان ٤ برابر خواهد شد و اين نتيجه مطالعات بين المللي است. تا به امروز حدود ٤ هزار پيكاپ در سال جاري در ايران توليد و پلاك شده است و كل اين طرفيت در سال هاي قبل كمتر از ٧ هزار دستگاه بوده است. اما در سال خاري بيش از ١٠ هزار دستگاه خواهد بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی