پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برگزاری اولین نشست هم اندیشی مگاموتور با فعالان صنعت CNG

اولین نشست هم اندیشی در حوزه ارتقاء و همکاری خودروسازان با فعالین حوزه خودروهای دوگانه سوز، زنجیره تامین صنعت CNG و حوزه تبدیل کارگاهی با هدف کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و تولید خودروهای استاندارد دوگانه سوز در مگاموتور برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مدیرعامل شرکت مگاموتور در این نشست گفت: گروه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۸ شهریور ۱۴۰۱

اولین نشست هم اندیشی در حوزه ارتقاء و همکاری خودروسازان با فعالین حوزه خودروهای دوگانه سوز، زنجیره تامین صنعت CNG و حوزه تبدیل کارگاهی با هدف کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و تولید خودروهای استاندارد دوگانه سوز در مگاموتور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مدیرعامل شرکت مگاموتور در این نشست گفت: گروه خودروسازی سایپا با برنامه تولیدی خود در سال جاری قصد دارد تا سقف 50 هزار دستگاه خودروی دو گانه سوز را در مدار تولید قرار دهد که این میزان تولید در صورت استقبال بازار نیز قابل افزایش است.

کیومرث مبلغ ناصری افزود: کاهش آلایندگی، کیفیت محصولات، رضایت مشتری، افزایش ظرفیت تولیدات کارخانه ایی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و همچنین فراهم کردن بستر بازار به منظور افزایش ظرفیت قطعات CNG از جمله اهداف مهم گروه خودروسازی سایپا در این خصوص است.

مبلغ ناصری تصریح کرد: عدم شفافیت و چشم انداز بازار صنعت CNG با افت شدید تولید خودروی دو گانه سوز توسط خودروسازان از سال 96 تاکنون موجب بدون استفاده ماندن بخش عظیمی از ظرفیت صنعتگران CNG و به تبع آن عدم امکان برنامه ریزی و سرمایه گذاری، عدم پویایی، افت کیفیت، عدم رضایت و سرگردانی مشتری از این صنعت ارزشمند شده است که به همین دلیل حمایت از فعالان این عرصه از دیگر دلایل اتخاذ این رویکرد است.

او اظهار داشت: از این روی با توجه به ظرفیت ها، پتانسیل ها و توانمندی فعالان صنعت CNG در کشور این پیوند ارزشمند را فرصتی مناسب در جهت رسیدن به اهداف ترسیم شده می دانیم.

مدیرعامل مگاموتور افزود: برای رسیدن به اهداف مذکور هدایت و راهبری بازار این صنعت، از حمایت و همراهی مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به عنوان سیاست گذار و راهبر سبد سوخت کشور بهره مند خواهیم بود.

او خطاب به فعالان صنعت CNG ابراز امیدواری کرد: با توجه به رویکرد گروه خودروسازی سایپا درتولید محصولات دوگانه سوز همچنین تولید محصولات با کیفیت متناسب با استانداردهای لازم توسط فعالان صنعت CNG و نیز حمایت متولیان تامین سبد سوخت کشور به 3 هدف نهایی تولید محصول با کیفیت، کاهش آلایندگی و رضایتمندی مصرف کننده دست پیدا کنیم.

مبلغ ناصری در پایان این نشست اظهار داشت: 2 محصول با 3 تنوع دوگانه سوز در سال جاری و تولید 2 محصول با 6 تنوع و ظرفیت 150 هزار دستگاه خودرو در سال آینده توسط گروه خودروسازی سایپا و شرکت زامیاد به بازار عرضه خواهد شد.

در ادامه احسان جابری رئیس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل مگاموتور گفت: ایران دومین رتبه ذخایر گاز طبیعی دنیا را در اختیار دارد و به منظور استفاده حداکثری از این مزیت رقابتی خدادادی سه هدف کلان در این کشور تعیین و برنامه ریزی شده است.

او افزود: اهداف مذکور از منظر اقتصادی کاهش هزینه سبد مصرف سوخت، مسولیت اجتماعی و حفظ و صیانت از سلامت مردم، کاهش آلایندگی محیط زیست و خودکفایی کاهش وابستگی به تامین سوخت های فسیلی از جمله بنزین از خارج از کشور مورد نظر است.

جابری گفت: درایت مدیران ارشد کشور منتج به ایجاد زیرساخت های لازم جهت بهره برداری و تحقق اهداف یاد شده شد که مصادیق آن ایجاد بیش از 2 هزار و پانصد جایگاه CNG در کشور، سرمایه گذاری و خلق دانش فنی در بخش های خصوصی و دولتی، تولید قطعات پیچیده و با تکنولوژی بالا مانند مخزن، شیر رگولاتور، ریل سوخت و سیستم های کنترل خودروهای CNG و … در این صنعت است که لازم است از این فرصت جهت رسیدن به اهداف کلان صنعت خودرو بهره برداری شود.

او تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر صنعت CNG کشور مورد توجه و حمایت سازمان های محیط زیست، سازمان استاندارد و وزارت نفت قرار گرفته و در همین راستا باید مشوق های مالی جهت طراحی پلت فرم های جدید خودرو CNG و افزایش کیفیت تولید و تبدیل کارگاهی اصولی و فنی تخصیص یابد.

جابری در پایان گفت: با توجه به رویکرد جدید گروه خودروسازی سایپا و توانمندی فعالان صنعت CNG می توان برای حفظ منافع همه ذی نفعان و رسیدن به اهداف کلان در احیای تولید خودروهای سواری CNG به سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا به صورت منسجم نتایج ارزشمندی را برای جامعه به ارمغان آورد.

همچنین در این جلسه رضا کاظم نژاد مدیریت پژوهش و فن آوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ضمن تقدیر از برگزاری این نشست گفت: امیداریم با تصمیمات صورت گرفته توسط گروه خودروسازی سایپا و با ارائه تدابیر و راهکارهای مناسب فعالان صنعت CNG پیوند تولید کنندگان کیت و خودروسازان مستحکم تر شود.

کاظم نژاد افزود: هدف نهایی در تمامی هدف گذاری ها و تصمیمات اتخاذ شده رضایت و نفع مردم در استفاده از محصولات تولید داخل است.

او اظهار داشت: اضافه شدن تولیدات خودروی سواری دو گانه سوز به سبد تولید، نوید بخش حمایت از فعالان صنعت CNG و هدف گذاری این بخش در آینده است.

کاظم نژاد افزود: با پیگیری های صورت گرفته توسط شرکت ملی پالایش و پخش از سازمان محیط زیست تاییدیه کیفیت خودروهای دوگانه سوز تولید کارخانه ایی را دریافت کرده و با توجه به الزام قانونی درتلاش هستیم تا برای تولیدات گارگاهی نیز اقدام کنیم.

او تصریح کرد: در همین راستا باید تلاش کنیم تا علاوه بر تولید با کیفیت محصولات CNG قابل رقابت با نمونه خارجی، سطح کیفیت خودروهای دو گانه سوز را در کشور ارتقا دهیم.

کاظم نژاد در پایان گفت: امیدواریم با توجه به فرصت ایجاد شده، هر دو گروه خودروسازی و فعالان عرصه CNG به اهداف مورد نظر خود دست یابند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی