پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک تهران

چالش ترافیک تهران با پشت میزی نشینی رفع نمی شود

مدیر اطلاع رسانی راهنمایی و رانندگی تهران بیان کرد:متاسفانه زیر ساختها برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر فراهم نیست و در تامین اتوبوس و واگن قطار کمبود وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سرهنگ علی‌اصغر شریفی، مدیر اطلاع رسانی راهنمایی و رانندگی تهران در مورد ضرورت طرح ترافیک جدید در مهرماه گفت: […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

مدیر اطلاع رسانی راهنمایی و رانندگی تهران بیان کرد:متاسفانه زیر ساختها برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر فراهم نیست و در تامین اتوبوس و واگن قطار کمبود وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سرهنگ علی‌اصغر شریفی، مدیر اطلاع رسانی راهنمایی و رانندگی تهران در مورد ضرورت طرح ترافیک جدید در مهرماه گفت: متاسفانه زیر ساختها برای توسعه حمل و نقل عمومی شهر فراهم نیست و در تامین اتوبوس و واگن قطار کمبود وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه کمبود وسایل نقلیه عمومی در ترافیک شهر تاثیر دارد گفت: مردم ما مظلوم هستند و در ساعات پیک ترافیک برای تردد و استفاده از حمل و نقل عمومی با شرایط سختی مواجه‌اند.

مدیر اطلاع رسانی راهنمایی و رانندگی تهران گفت: یکی از اقدامات خوبی که آموزش و پرورش در ثبت نام امسال دانش آموزان انجام داد سختگیری برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس نزدیک به منطقه محل سکونت آنها بود که این مهم در کاهش ترافیک نقش موثری می‌تواند داشته باشد.

 سرویس مدارس به کاهش ترافیک کمک می‌کند

سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهور در ادامه این برنامه سرویس مدارس را یکی از راه‌های کمک کننده به کاهش حجم ترافیک تهران عنوان کرد.

وی افزود: در گذشته رفت و آمد دانش آموزان به مدارس یک امر شخصی بود که توسط والدین انجام می‌شد اما با راه اندازی سرویس مدارس از سال 86 به صورت رسمی این امر توسط سرویس انجام می‌شود که توسعه سرویس مدارس و استفاده از سرویس عمومی برای آمد و شد دانش آموزان می‌تواند در کاهش ترافیک موثر باشد.

همه خانی بر ضرورت تقویت حمل و نقل عمومی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر حمل و نقل عمومی قوی باشد نیازی به مسافر بر‌های شخصی در جابه جایی مسافران نیست.

وی شهروندان را تکمیل کننده پازل تصمیمات برای کاهش ترافیک دانست و اظهار داشت: اگر مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و از سرویس مدارس استفاده کنند و استفاده از حمل و نقل عمومی را در اولویت قرار دهند شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک راهور ادامه داد: اگر مردم برای خروج از منزل و رسیدن به مقصد مدیریت زمان داشته و بدون استرس و آسودگی خاطر رانندگی کنند، قطعا ترافیک منظم خواهیم داشت و قطع به یقین شاهد کاهش ترافیک در سطح شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/ منبع: رادیو گفت و گو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی