پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

10 سال تحقیق و توسعه و جهاد خودکفایی در کروز

شرکت کروز به عنوان بزگ ترین هولدینگ قطعه سازی کشور که به خصوص در زمینه قطعات الکترونیکی و های تک از پیشگامان صنعت خودرو در کشور و خاورمیانه به حساب می آید، در سال های اخیر توانسته با سرمایه گذاری روی قطعاتی که از فناوری بالا بهره می برند، بسیاری از نیازهای صنعت خودرو کشور […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

شرکت کروز به عنوان بزگ ترین هولدینگ قطعه سازی کشور که به خصوص در زمینه قطعات الکترونیکی و های تک از پیشگامان صنعت خودرو در کشور و خاورمیانه به حساب می آید، در سال های اخیر توانسته با سرمایه گذاری روی قطعاتی که از فناوری بالا بهره می برند، بسیاری از نیازهای صنعت خودرو کشور را مرتفع کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو در بازدید از کروز؛

تاثیر مثبت قطعه سازانی چون کروز را بیشتر می توان در دوران سخت تحرم احساس کرد. زیرا این شرکت با داخلی سازی بسیاری از قطعه های تک در این دوران توانسته به عنوان پشتیبان صنعت خودرو کشور از خاموشی چراغ تولید در این صنعت جلوگیری کند. این در حالی است که به طور مثال صنعت خودرو روسیه که از نظر اقتصادی و تکنولوژیکی جلوتر از ایران هستند، تنها یک ماه بعد از تحریم ها به مرز تعطیلی رسیده است.

نکته جالب توجه در خصوص فعالیت های شرکت کروز این که بسیاری از قطعاتی که توسط این شرکت داخلی سازی شده است امروز تنها تامین کنندگانی به اندازه انگشتان یک دست در جهان دارد و به همین دلیل از نظر دانش فنی کروز را باید در دسته شرکت های دانش بنیان و تحریم شکن قرار داد.

هر چند راه تحقیق و توسعه در این شرکت عمری بیش از 10 سال دارد، اما در سال های اخیر و به خصوص از سال 97 که تحریم ها به صورت مستقیم بر صنعت خودرو کشور اعمال شد، کروز تلاش خود را دوچندان کرده است و به همین دلیل بسیاری از قطعات الکترونیکی همچون ECU و ACU نسل های پیشرفته را داخلی سازی کرده است.

این در حالی است که این قطعه ساز به دلیل ظرفیت های بالایی که در ساخت و طراحی قطعات الکترونیکی دارد، حتی مورد توجه همکاران منطقه ای و به خصوص صنعت خودرو روسیه نیز قرار گرفته است. از این رو می توان این ظرفیت در کروز وجود دارد که در آینده به یکی از اصلی ترین تامین کنندگان منطقه ای و حتی صنعت خودرو روسیه بدل شود که ارز آوری بالایی برای کشور خواهد داشت.

کروز که در روزهای اخیر نمایشگاه دستواردهای 10 ساله خود در زمینه داخلی سازی قطعات را در این شرکت برپا کرده است، توانسته بیش از 3900 قطعه را داخلی سازی کند. این قطعات مربوط به 18 گروه از محصولات داخلی دو خودروساز بزرگ کشور است.

این شرکت توانسته در همکاری با بیش از 300 شرکت و کارگاه تولیدی صنعت قطعه سازی را رونق ببخشد. ضمن این که این هولینگ قطعه سازی تا 500 میلیون قطعه از همکاران خود خریداری کرده است و در مجموع با کاهش ارزبری 6 میلیون یورویی یک سال توانسته بارهای سنگینی را از دوش صنعت خودرو کشور بردارد.

از جمله رویکردهای کروز که در نمایشگاه دستاوردهای این شرکت نیز قابل مشاهده است، همکاری با قطعه سازان کوچ و برون سپاری بعضی از فعالیت هاست. این در حالی است که تلاش های کروز برای افزایش سطح کیفیت کارگاه های کوچکتر نیز قابل تقدیر است. این شرکت در سال های اخیر با توسعه فعالیت های خود در زمینه داخلی سازی به سمت تبدیل شدن به یک ابرقطعه ساز در مقایس های بین المللی است که توانایی طراحی، تولید و تست قطعات مورد نیاز خودروساز را دارد.

مرکز تحقیقات جدید کروز که کارکنان آن را نخبگان دانشگاهی و صنعتی کشور تشکیل می دهند، از جمله سرمایه گذاری بزرگ کروه است که در نهایت با توجه به دستاوردهای این بخش ضمن خودکفایی در ساخت و طراحی بسیاری از قطعات های تک، صرف جویی ارزی بالایی نیز حاصل می شود. در شرایط فعلی کروز را باید یک برگ برنده برای صنعت خودرو کشور به خصوص در دوران تحریم ها به حساب آورد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی