پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیسان ماکسیما (1)

خداحافظ سامورایی بزرگ! / ماکسیما هم به تاریخ پیوست

بالاخره تاریخ خداحافظی با یکی از محبوب ترین سدان های فول سایز ژاپنی، ماکسیما اعلام شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نیسان در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی خط تولید ماکسیما را تعطیل خواهد کرد. این پایانی برای یکی از مشهورترین تولیدات این کارخانه ماشین‌سازی خواهد بود. ماکسیما نخستین بار در سال ۱۹۸۱ با عنوان […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

بالاخره تاریخ خداحافظی با یکی از محبوب ترین سدان های فول سایز ژاپنی، ماکسیما اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نیسان در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی خط تولید ماکسیما را تعطیل خواهد کرد. این پایانی برای یکی از مشهورترین تولیدات این کارخانه ماشین‌سازی خواهد بود.

ماکسیما نخستین بار در سال ۱۹۸۱ با عنوان داتسون ماکسیما پا به عرصه وجود گذاشت. نسل اول این سدان فول‌سایز دیفرانسیل عقب ساخته شد اما از نسل دوم ماکسیما که سال ۱۹۸۵ با نام نیسان ماکسیما به بازار آمد به ماشینی ۶ سیلندر و دیفرانسیل جلو تبدیل شد. فرمولی که تا آخرین نسل همچنان ادامه دارد.

ماکسیما

آخرین نسل ماکسیما اکنون موتوری ۳.۵ لیتری شش سیلندر به قدرت ۳۰۰ اسب بخار دارد که با جعبه‌دنده CVT نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

توقف تولید ماکسیما در راستای طرح بزرگتر شرکت نیسان است که بر اساس آن باید تا سال ۲۰۳۰ تقریبا نیمی از تولیدات این شرکت را خودروهای برقی تشکیل دهند.

نیسان ماکسیما (8)

دلیل دیگر تولید نشدن ماکسیما را نیز باید در محبوب شدن خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور جستجو کرد. اکنون اغلب خانواده‌ها از این کلاس‌ خودروها استفاده می‌کنند و در نتیجه جا برای خودروهای سدان فول‌سایزی چون ماکسیما تنگ می‌شود.

با این تفاسیر بعید نیست که خودروهای مشابهی چون هیوندای سوناتا و شورلت مالیبو نیز به سرنوشت ماکسیما دچار شوند.

انتهای پیام/ منبع: خبر آنلاین

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی