پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ملاقات کوتاه با آقای خاص! / آشنایی با مازراتی گرن توریسمو

مازراتی اگرچه هنوز به صورت رسمی از نسل جدید گرن توریسمو رونمایی نکرده اما برخی تصاویر و اطلاعات توسط این شرکت از این خودرو منتشر شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هرچند نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو هنوز به صورت رسمی معرفی نشده ولی در عین حال، برخی تصاویر و اطلاعات نیز از سوی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

مازراتی اگرچه هنوز به صورت رسمی از نسل جدید گرن توریسمو رونمایی نکرده اما برخی تصاویر و اطلاعات توسط این شرکت از این خودرو منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هرچند نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو هنوز به صورت رسمی معرفی نشده ولی در عین حال، برخی تصاویر و اطلاعات نیز از سوی شرکت سازنده در اختیار رسانه­‌ها قرار گرفته است.

مدتی پس از انتشار تصاویر نسخه برقی این خودرو با نام گرن‌توریسمو فولگوره، اکنون نوبت به همتای بنزین‌­سوز رسیده است.

یکی از ویژگی‌های مهم نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو، تجهیز به پیشرانه شش سیلندر Nettuno است، که قبلاً در مازراتی MC20 نصب شده و احتمالاً در نسخه روباز از گرن‌توریسمو یعنی گرن‌کابریو نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از مشخصات دقیق این پیشرانه خبر نداریم، ولی خروجی آن در مازراتی MC20 به 621 اسب‌­بخار قدرت و 729 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد، که البته بعید است در گرن‌توریسمو نیز با همین اعداد مواجه باشیم. اما خروجی 523 اسب­‌بخار قدرت و 620 نیوتن‌متر گشتاور در کراس‌­اور جدید این برند یعنی مازراتی گریکاله را می­‌توان بیشتر محتمل دانست.

البته مشخصات فنی نسخه برقی این خودرو یعنی گرن‌توریسمو فولگوره بسیار هیجان­‌انگیز است، چراکه 1200 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد و می‌تواند ظرف 2.6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 320 کیلومتر برساعت اعلام شده است، که احتمال دارد در نسخه V6 نیز با همین رقم روبرو شویم.

فرم کلی بدنه نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو تا حد زیادی به مدل قبلی وفادار مانده ولی به واسطه برخی جزئیات همچون چراغ‌های عمودی جلو، از آن خودرو متمایز شده است. البته همین چراغ‌ها، یادآور مازراتی کوپه است که در فاصله سال‌های 2001 تا 2007 روی خط تولید قرار داشت و با گرن‌توریسمو جایگزین شد.

نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو از مدت‌ها پیش در پیست تروفئو و مودنا مورد بررسی قرار گرفته است و احتمالا در اواخر سال جاری و همزمان با نسخه برقی رونمایی خواهد شد. فروش این مدل‌ها نیز از سال 2023 آغاز می­‌شود.

مازراتی قصد دارد تا میانه دهه فعلی، نسخه برقی از تمام محصولات خود را معرفی کند و از اواخر دهه، تنها به ساخت خودروهای برقی مشغول شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی