پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

زنده باد خاطره / رنو 5 توربو 3E

بعید می دانم کسی منکر موفقیت رنو 5 در بازار دهه هاي قبل باشد. حداقل 2 نسل از ایرانی ها، بخش زیادی از خاطره هایشان  را با این خودرو رقم زده اند و سالهای متمادی دل در گرو این هاچ بک داشتند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو با گذشت سال‌های طولانی از حضور موفقیت […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲ مهر ۱۴۰۱

بعید می دانم کسی منکر موفقیت رنو 5 در بازار دهه هاي قبل باشد. حداقل 2 نسل از ایرانی ها، بخش زیادی از خاطره هایشان  را با این خودرو رقم زده اند و سالهای متمادی دل در گرو این هاچ بک داشتند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

با گذشت سال‌های طولانی از حضور موفقیت آمیز نسل اول و دوم رنو توربو، به نظر می­‌رسد که خودروساز فرانسوی قصد دارد این هاچ‌بک داغ را دوباره به زندگی برگرداند.

هرچند استفاده از لقب توربو برای یک خودروی برقی کمی عجیب است، اما حروف 3E در انتهای نام، بر هویت آن به عنوان سومین نسل رنو 5 توربو تاکید دارد.

رنو 5 توربو 3E به دو موتور برقی مجهز شده است، که هرکدام روی یکی از محورها قرار گرفته و مجموعاً 375 اسب­‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر تولید می‌کند. مجموعه باتری 42 کیلووات ساعت نیز در کف بخش میانی بدنه نصب شده است. این چیدمان تاحدی دو نسل قبلی رنو 5 توربو را به خاطر می‌­آورد.

براساس اعلام سازنده، رنو 5 توربو 3E می­‌تواند ظرف 3.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد و تا 200 کیلومتر برساعت سرعت بگیرد.

مجموعه باتری این خودرو پس از اتصال به شارژر 380 ولتی، در مدت 2 ساعت شارژ می­‌شود. وزن خالص رنو 5 توربو 3E هم 980 کیلوگرم اعلام شده است، که با اضافه شدن مجموعه باتری 520 کیلوگرمی به 1.5 تن افزایش می‌­یابد.

رنو 5 توربو 3E براساس شاسی لوله­‌ای شکل گرفته و با توجه به میله­‌های حفاظتی، حالت رانندگی دریفت و محل نصب ده دوربین در نقاط مختلف که برای این خودرو درنظر گرفته شده، برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای رنو 5 توربو 3E به ترتیب 4.006، 2.02، 1.32 و 2.54 متر اعلام شده است، که افزایش 25 سانتیمتری عرض نسبت به نسل دوم رنو 5 توربو را نشان می­‌دهد.

باله بسیار بزرگ عقب و رینگ‌های 19 و 20 اینچی با تایرهای 225/35R19 و 325/25R20 در محورهای جلو و عقب، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری رنو 5 توربو 3E است.

شرکت رنو قصد دارد کانسپت 5 توربو 3E را ماه آینده و در جریان نمایشگاه خودرو پاریس 2022 به معرض نمایش بگذارد. هنوز برنامه­‌ای برای تولید این مدل اعلام نشده، اما زیرمجموعه دیگر رنو یعنی آلپاین، در حال طراحی نسخه اسپرت از رنو 5 برقی است.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی