پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عجیب ترین قوانین راهنمایی و رانندگی در دنیا

قوانین راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف دنیا در اکثر موارد مشابه است. اما در این میان هستند کشورهایی که براساس نوع فرهنگ و سبک زندگی خاص خود فوانینی را وضع کردند که جالب توجه است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  قوانین راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف دنیا در اکثر موارد مشابه است. […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ مهر ۱۴۰۱

قوانین راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف دنیا در اکثر موارد مشابه است. اما در این میان هستند کشورهایی که براساس نوع فرهنگ و سبک زندگی خاص خود فوانینی را وضع کردند که جالب توجه است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

قوانین راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف دنیا در اکثر موارد مشابه است. اما در این میان هستند کشورهایی که براساس نوع فرهنگ و سبک زندگی خاص خود فوانینی را وضع کردند که در نوع خود عجیب و گاها تاسف برانگیز است.

اینجا همه چیز عجیب است!

کره شمالی، کشوری است که از قوانین عجیبی برخوردار است که ما به سراغ موارد راهنمایی و رانندگی آن رفته ایم. به طور مثال مردم عادی نمی‌توانند در این کشور رانندگی کنند یا ماشین داشته باشند. افرادی که در ارتش این کشور حضور دارند می‌توانند برای خود خودرو تهیه کنند آن هم نه هرچه بخواهند , فقط می‌توانند از خودروهای تعیین شده استفاده کنند.

قانون عجیب بعدی دیگر، لزوم همراه داشتن عکس رهبر کره شمالی در خودرو است و در صورت نبود عکس فرد به 5 سال زندان محکوم می شود و خودرو هم جز دارایی ارتش این کشور می شود.

در صورتی که در خودروی خود از آهنگ‌های غیرکره‌ای برای لذت در حین رانندگی استفاده کنید در صورت شناسایی به 5 ماه حبس محکوم خواهید شد.

قوانین بازاریاب بزرگ

اگر چینی ها با یک پاندا تصادف کنند گواهینامه رانندگی شان یک سال باطل می شود و باید خسارت آن را به دولت بپردازید.

در صورت رانندگی در حال مستی پلیس‌ ها فرد را وادار می‌کند تا در کنار خیابان تابلوی ” من یک راننده مست و مجرم هستم ” را به مدت 6 ساعت به خود بیاویزد.

اگر راننده یا سرنشینان خودرو حین رانندگی زباله ای به بیرون پرتاب کنند باید به مدت 15 روز صبح تا آخر وقت کاری تمامی آن منطقه را جارو بکشند.

البته که این قوانین عجیب است اما موارد خوبی است تا فرد دیگر چنین اشتباهاتی را تکرار نکند. 

مردان یخی چه قوانینی دارند؟

قوانین سختگیرانه و عجیب در روسیه نیز وجود دارد اما درست مانند کشور چین نه زیاد نه کم به طور مثال در صورتی که حین رانندگی در روسیه مست باشید گواهینامه باطل و تا 6 ماه از رانندگی محروم می‌شوید .

اگر خودرو بیمه نداشته باشد اتومبیل فرد تا 50 روز توقیف می‌شود. همچنین پرتاب زباله به بیرون از خودرو , تا 5 ماه سبب توقیف خودرو می‌شود .

لازم به ذکر است که اگر با کلیسا تصادف کنید باید به مدت 10 روز نگهبان کلیسا باشید. در صورت نشستن کودکان در صندلی جلو باید از ابتدا برای آزمون آیین‌نامه ثبت‌ نام کنید.

این شما و این قوانین عجیب ترک ها

از قوانین عجیب رانندگی در کشور ترکیه می‌توان اشاره کرد که اگر شما زباله به بیرون از خودرو پرتاب کنید 4000 لیر جریمه می‌شوید . همچنین اگر شما حین رانندگی به راننده‌ای دیگر فحاشی کرده یا دعوا کنید . گواهینامه رانندگی هر 2 طرف به مدت 2 سال باطل می‌شود و نمی‌توانند در این مدت رانندگی کنند . مورد دیگر اگر در حین رانندگی خوراکی بخورید باید تا 1000 لیر ( قانون 2020 ) جریمه پرداخت کنید . لازم به ذکر است که اگر در حین رانندگی مزاحمتی برای خانم‌ها ایجاد کنید و پلیس شمارو دستگیر کند . با جریمه 3000 لیری و توقیف 6 ماهه خودرو و ابطال گواهینامه به مدت 1 سال مواجه خواهید شد .

ترکیب خیابان زیبا و قوانینی عجیب!

شاید باورتان نشود که در یک کشور اروپایی مثل فرانسه قوانینی عجیب وجود داشته باشد، به طور مثال اگر زباله به بیرون از خودرو پرتاب کنید باید به مدت 2 ماه به عنوان یک رفتگر فعالیت داشته باشید و حداقل حقوق را دریافت کنید.

در صورتی که تصادف کرده و سپس فرار کنید به مدت 1 سال به زندان رفته و تا 5 سال نمی‌توانید رانندگی کنید. لازم به ذکر است که در صورت رانندگی غیرمجاز و بدون گواهینامه , به مدت 1 سال زندان رفته و تا 10 سال حق رانندگی ندارید.

در صورتی که خودروی شما دودزا باشد و به آن توجهی نکنید , گواهینامه رانندگی شما به مدت 6 ماه باطل می‌شود. (کاش این قانون در کشور ما هم برقرار بود!)

گران است حتی قوانین!

قوانین عجیب رانندگی در انگلستان به این صورت است که اگر بر اثر تصادفات دعوا کنید و به کسی صدمه‌ای وارد کنید , تا یک سال باید به زندان رفته و آب خنک بخورید . بدتر از آن این است که تا 4 سال نمی‌توانید رانندگی کنید . البته باید بدانید این جریمه سنگین پس از تذکر اول اعمال می شود. حتی اشتباها اگر کودک خودرا در صندلی جلو بگذارید باید تا 1000 پوند جریمه پرداخت کنید .

عجیب اما واقعی

قوانین رانندگی بسیار سختگیرانه است به طور مثال اگر شما در حین رانندگی زباله خود را به بیرون بیاندازید تا 1 سال از رانندگی محروم می‌شوید و باید مجددا برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید .

در صورت نشستن کودکان در صندلی جلو، باید 1 ماه حقوقتان را به عنوان جریمه پرداخت کنید . اگر سرعت شما در ناحیه شهری 10 کیلومتر بالاتر از سرعت تعیین شده باشد باید 25 روز حقوق خود را به عنوان بودجه به پلیس بزرگراه بدهید و مجددا آزمون آیین‌نامه رانندگی را بگذرانید .

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی