پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید شاهین

جهش های خوب در سایپا، با تغییر شیوه مدیریت و برنامه ریزی دقیق

سایپایی ها با حضور مدیرعامل و تیم مدیریتی جدید، رکوردهای جالب توجهی ها را در مدتی کوتاه از خود به جای گذاشتند، نه برای عرضه اندام ، بلکه برای اثبات ظرفیت توانمندی به خود. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو  هرچه میگذرد رقابت در صنعت خودرو کشور بیشتر و بیشتر می شود. خصوصا حالا […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

سایپایی ها با حضور مدیرعامل و تیم مدیریتی جدید، رکوردهای جالب توجهی ها را در مدتی کوتاه از خود به جای گذاشتند، نه برای عرضه اندام ، بلکه برای اثبات ظرفیت توانمندی به خود.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو 

هرچه میگذرد رقابت در صنعت خودرو کشور بیشتر و بیشتر می شود. خصوصا حالا که تحریم ها مشکلاتی را سر راه تولید قرار داده اند. این وسط خودروسازان داخلی باید علاوه بر رفع کاستی های گذشته در مسیر پیشرفت با سرعت بیشتر، تخت گاز بروند تا در این کورس به ظاهر پایان ناپذیر محکوم به شکست نشوند.

می دانیم که طی سالهای اخیر تحریم ها حسابی بر ریشه صنعت خودرو کشورمان تیشه زدند اما باید پذیرفت که زمان بی رحمانه تر عمل می کند. نمی توانیم با این بهانه مدافع عقب ماندگیمان باشیم و اقدامی هم نکنیم.

اگرچه ناگفته نماند که در این میان خودروسازانی نظیر سایپا دست روی دست نگذاشتند و پیرو فرمان هشت ماده ای رئیس جمهور پیرامون تکالیف خودروسازان و نیز با تغییر شیوه مدیریت و برنامه ریزی دقیق، مجموعه ای از اقدامات انقلابی و جهش های خوب را در مجموعه خود رقم زدند. سایپایی ها با حضور مدیرعامل و تیم مدیریتی جدید، رکوردهای جالب توجهی ها را در مدتی کوتاه از خود به جای گذاشتند، نه برای عرضه اندام ، بلکه برای اثبات ظرفیت توانمندی به خود.

پس از حلقه تولید نوبت به حلقه فروش و خدمات پس از فروش میرسد. محلی که ضامن بقای یک خودروساز است. تیراژ فروش شیشه عمر خودروسازی بوده و خدماتی که پس از فروش به مشتریان ارائه می شود بیمه عمر این خودروساز است. بنابراین حوزه مذکور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدتی است که بازار خودرو کشور گرفتار بخت آزمایی شده، اشاره ای به اثرات نچندان مثبت این شیوه از عرضه خودرو نداریم اما یکی از عواملی که سبب می شود تا خودروسازان مشمول این طرح نشوند افزایش تولید و عرضه خودرو است که در همین راستا گروه خودروسازی سایپا با افزایش تولید محصولات کوییک، شاهین، کوییک R، وانت 151 و کوییک S را از قرعه کشی خارج کرد. لازم به ذکر است که خودروهای نظیر کوییک و وانت 151 از جمله محصولات پرتقاضا این خودروساز است. اما تا زمانی که از پس این افزایش تولید، رشد عرضه و تحویل خودرویی هم صورت نگیرد پازل ما تکمیل نمی شود. به همین علت میزان تحویل خودرو به مشتری در سایپا با رشد 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است. البته که از دل این افزایش جالب توجه ، کاهشی چشم گیر هم نمایان است آن هم کاهش 20 درصدی میزان تعهدات کل گروه سایپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته و همچنین دیگر افت جالب توجه، کاهش 72 درصدی تعهدات معوق این گروه خودروسازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

حالا پس از افت و خیزها در حلقه فروش باید به سراغ حلقه خدمات پس از فروش برویم. در این بخش هم کارنامه سایپایی ها امیدوار کننده است. به این علت که این گروه خودروسازی، میزان فروش قطعات یدکی را تا 92 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده است. همچنین براساس آمارها شاخص نرخ برگشت از تعمیرات در شبکه خدمات پس از فروش این گروه خودروسازی بهبود 33 درصدی داشته. همین امر گویای افزایش رضایت مندی مشتریان در حلقه خدمات پس از فروش نسبت به سال گذشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی