پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لزوم اسقاط خودرو به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: ایران جزء ۱۰ کشور بالای مصرف‌‌کننده انرژی در جهان است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  علیرضا ورناصری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی در کشور، گفت: ایران شدت مصرف انرژی بالایی در مقایسه با میانگین جهانی دارد و جزء 10 کشور بالای […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد: ایران جزء ۱۰ کشور بالای مصرف‌‌کننده انرژی در جهان است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

علیرضا ورناصری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی در کشور، گفت: ایران شدت مصرف انرژی بالایی در مقایسه با میانگین جهانی دارد و جزء 10 کشور بالای مصرف‌‌کننده انرژی است اما استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با اصلاح ساختاری که در چرخه تولید، توزیع و انتقال ایجاد می‌کنند تحولات بزرگی در روند بهینه‌سازی کشورمان ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم مسجد سلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شرکت‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی نظیر اقتصادِ مبتنی بر دانش بومی و اتکاء به توان علمی-پژوهشیِ داخلی از ارکان افزایش ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی هستند، افزود: همچنین ضروری است با تأمین منابع مالی و نظم بخشی، وضعیت حوزه حمل و نقل کشور را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به ایجاد منابع پایدار در شهرها جهت توسعه،‌ مدیریت و بهبود حمل و نقل عمومی با رویکرد بهینه‌سازی بسیار مهم است، ادامه داد: گستردگی و پیچیدگی مسائل مرتبط با توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به‌عنوان سند بالادستی و چرخه فرابخشی برگستره وسیعی از موضوعات از قبیل اقتصاد، انرژی، محیط زیست و ایمنی تاثیرگذار است.

ورناصری اظهار کرد: حمل و نقل عمومی کشور براساس برنامه چهارم، پنجم و ششم توسعه شهری به‌دلیل مشکلات حمایتی و عملکرد دولت‌ها موفق نبوده است. عواملی از قبیل تعدّد مراکز تصمیم‌‌گیری، عدم بهسازی و نگهداشت جاده‌ها، ناهماهنگی دستگاه‌ها در اجرای قانون و ضرورت رشد متوازن زیربخش‌های حوزه حمل و نقل و تأکید برمدیریت یکپارچه، ایجاد جایگاه مستقل به‌منظور سیاستگذاری متمرکز، یکپارچه‌‌سازی، ساماندهی و مدیریت حمل و نقل عمومی با “محوریت اصلاح و بهینه‌سازی”را نمایان می‌سازد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است ایجاد یک نهاد فرادستگاهی زیرنظر نهاد ریاست‌جمهوری برای مدیریت مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت، همچنین اسقاط وسایل حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده در این مسیر ضروری است در همین راستا مجلس با کلیات «لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو» یعنی خروج خودروهای فرسوده از گردونه حمل و نقل موافقت کردند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی