پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوگو سایپا

پذيرش رشته خدمات پس از فروش در هنرستان‌هاي منتخب كرج و رشت

عضو هيأت مديره و قائم مقام مديرعامل سايپايدك از پذيرش هنرجو در رشته خدمات پس از فروش در هنرستان‌هاي منتخب كرج و رشت خبر داد و گفت: قصد داريم با توسعه هنرستان‌هاي مهارتي، براي آينده خدمات پس از فروش نيروي متخصص تربيت کنیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سعيد تخته‌چيان با اشاره به اينكه […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲ آبان ۱۴۰۱

عضو هيأت مديره و قائم مقام مديرعامل سايپايدك از پذيرش هنرجو در رشته خدمات پس از فروش در هنرستان‌هاي منتخب كرج و رشت خبر داد و گفت: قصد داريم با توسعه هنرستان‌هاي مهارتي، براي آينده خدمات پس از فروش نيروي متخصص تربيت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سعيد تخته‌چيان با اشاره به اينكه چهار تخصص شغلي خدمات پس از فروش در نظام آموزشي كشور براي نخستين ‌بار توسط سايپايدك اضافه شده است، گفت: براي نخستين ‌بار چهار تخصص شغلي خدمات پس از فروش در نظام آموزشي كشور گنجانده شده است كه مشاغل عملياتي پذيرشگر، مسؤول انبار، تعميركار و امدادگر از جمله آنها است.

تخته‌چيان يادآور شد: تدوين و تدريس رشته خدمات پس از فروش خودروهاي سبك در مقطع آموزشي متوسطه بر اساس تفاهم نامه و همكاري شركت سايپايدك با وزارت آموزش و پرورش و مجوز رسمي شوراي عالي آموزش و پرورش، به منظور تربيت نيروي انساني مهارت محور در شاخه كار و دانش طراحي شده است.

او افزود: در سال تحصيلي جاري افتتاح اين رشته در هر دو استان منتخب البرز (شهر كرج) و گيلان (رشت) با استقبال پرشور و قابل توجه خانواده‌ها براي ثبت نام فرزندانشان مواجه شده است.

تخته‌چيان يادآور شد: دانش آموزان اين مراكز پس از اخذ ديپلم علاوه بر امكان ادامه تحصيل در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي، امكان فعاليت در حوزه خدمات پس از فروش نمايندگي‌هاي مجاز سايپا را خواهند داشت. دانش‌آموزان اين رشته بر اساس شايستگي، مهارت شغلي و ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش و شركت سايپايدك، پس از انجام مصاحبه و برگزاري آزمون ورودي در رشته خدمات پس از فروش تحصيل مي کنند.

تخته‌چيان در ادامه يادآور شد: همكاري در توسعه هنرستان‌هاي كار و دانش به منظور تربيت نيروي انساني ماهر بخش‌هاي مختلف شبكه خدمات پس از فروش و تدوين رشته‌هاي مورد نياز با رويكرد مهارت محوري در راستاي توسعه و بهبود فضاي كسب و كار، شناسايي و حمايت از دانش‌آموزان خلاق و مبتكر با تأكيد بر حمايت از توليد داخل و استفاده از تجارب و ظرفيت‌هاي مشترك شركت سايپايدك و وزارت آموزش و پرورش صورت پذيرفته است.

شايان ذكر است دروس رشته خدمات پس از فروش همچون ديگر رشته‌هاي وزارت آموزش پرورش در دو بخش عمومي و تخصصي برنامه‌ريزي شده و دانش‌آموزان در اين رشته علاوه بر تعليم دروس عمومي يكسان آموزش و پرورش، دروس تخصصي و مهارت محور را در مركز آموزش شركت سايپايدك طي خواهند کرد. فاز نخست تدريس رشته خدمات پس از فروش در سطح شبكه نمايندگي‌ها و شهرستان‌هاي داراي دفاتر منطقه‌اي شركت سايپايدك اجرا خواهد شد و براساس نيازسنجي و سياست‌هاي بلند مدت شركت سايپايدك استمرار خواهد يافت.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی