پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برنامه سایپا برای توسعه محصول چیست؟

سایپایی ها بعد از فتح قله های تثبیت تولید و در ادامه افزایش آن، رشد عرضه خودرو با وجود حذف خودروهای پرتیراژ با نگاه باز، مهره های توسعه محصول را هم به خوبی چیده اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  قدرت یک خودروساز به توسعه محصول و در پی آن ایجاد تنوع در سبد […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۷ آبان ۱۴۰۱

سایپایی ها بعد از فتح قله های تثبیت تولید و در ادامه افزایش آن، رشد عرضه خودرو با وجود حذف خودروهای پرتیراژ با نگاه باز، مهره های توسعه محصول را هم به خوبی چیده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

قدرت یک خودروساز به توسعه محصول و در پی آن ایجاد تنوع در سبد محصولاتش است. البته صرف داشتن تعداد زیاد محصول ضامنی بر تثبیت قدرت یک خودروساز نمی شود بلکه این اقدام می تواند موجب تضعیف و ضرر برای تولیدکننده شود. محصول باید هدفمند به بازار وارد شود موضوعی که گروه خودروسازی سایپا به خوبی با آن آشنا است.

این خودروساز پس از افزایش تولید حالا به دنبال تنوع بخشی هر چه بهتر به سبد محصولاتش است. نخستین اقدام این خودروساز پرده برداری از نسخه اتوماتیک شاهین است. محصولی که به خوبی جایگاه خود را در بازار پیدا کرده و حالا بازار بیش از هر زمان دیگری آماده حضور نمونه اتومات این خودرو است. آریا سایپا دیگر محصولی است که در راستای برنامه های سایپا در نیمه دوم سال جاری تولید آن آغاز می شود.

اگرچه که سایپا با توقف تولید پراید بازهم رشد تولید را تجربه کرد اما نمی توانیم از این نکته بگذریم که پراید زمانی پرتقاضاترین و پرتیراژ محصول این خودروساز بوده است.

پرایدی که حالا بخشی از تاریخ تولید سایپا شده است محصولی اقتصادی در بازار خودرو کشور به شمار می رفت و سایپا هم به عنوان خودروسازی که سهم قابل توجهی در بازار خودروهای اقتصادی دارد قصد دارد تا محصولی اقتصادی و به روزی را جایگزین پراید کند از همین رو خودرو اقتصادی M44 که برگرفته از خودرو سیتروئن C3 در دست اقدام است که در سال 1402 عرضه خواهند شد. البته این وسط نباید از راهبری پروژه های محصولات جدید اطلس و سهند نیز غافل شد.

معضل فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از مهم ترین چالش های حال حاضر در شهرهای بزرگ نظیر تهران است در همین راستا و با وجود ظرفیت تولید سایپا این خودروساز قصد دارد تا تولید ون جدیدی را در نیمه دوم سال 1401 کلید بزند و از طرفی هم در سال جاری تولید وانت زاگرس را آغاز کند. همچنین در حوزه خودروهای تجاری سنگین، گروه خودروسازی سایپا 2 محصول جدید فوتون و دانگ فنگ برای سال جاری جهت عرضه به بازار در دستور کار دارد.

در تقویم تولید پرترافیک اما منظم و مدیریت شده سایپا خبری هم از عرضه وانت جدید 251 و خودرو P90 در سال 1403 و خودرو SP0 نیز در سال 1404 به چشممان می خورد.

صنعت خودرو کشور، حالا بعد از گذر از روزهای سخت خود آرام آرام به بهار خود نزدیک می شود که سایپا هم از این قاغده مستثنی نیست لذا از آن جایی که رقابت و تنوع حالا در بازار خودرو کشور بیش از هر زمانی دیگری در حال زبانه کشیدن است این گروه خودروسازی به منظور تولید و عرضه محصولات جدید و به روز، مذاکراتی را با شرکای خارجی خود شروع کرده و در این مورد توافقاتی حاصل شده است که این موضوع نوید سبدی رنگارنگ و به روز از محصولات سایپا را به ما می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی