پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قیمت خودرو

آدرس غلط به جامعه ندهیم! / مقایسه قیمت گندم و خودرو، یک قیاس مع الفارق است

به گفته یک نماینده مجلس شورای اسلامی، قیاس افزایش قیمت گندم و خودرو یک قیاس مع الفارق است و افرادی که چنین مباحثی را مطرح می‌کنند به مردم آدرس غلط می‌‎دهند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احد آزادی خواه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۱

به گفته یک نماینده مجلس شورای اسلامی، قیاس افزایش قیمت گندم و خودرو یک قیاس مع الفارق است و افرادی که چنین مباحثی را مطرح می‌کنند به مردم آدرس غلط می‌‎دهند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احد آزادی خواه عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات انجام شده طی روزهای اخیر در زمینه مقایسه افزایش قیمت گندم با خودرو و قطعات آن، گفت: مقایسه افزایش قیمت گندم و خودرو یک قیاس مع الفارق است و افرادی که چنین مباحثی را مطرح می‌کنند به مردم آدرس غلط می‌‎دهند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گندم یک کالای استراتژیک، راهبردی و قوت غالب مردم است، افزود: از آنجایی که کشور ما واردکننده گندم است اگر در زمینه خودرو نیز واردکننده محض بودیم می‌توانستیم چنین مقایسه‌ای انجام دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه خودرو در حال حاضر تولیدکننده محض هستیم، عنوان کرد: سالانه به 12 میلیون تن گندم نیاز داریم که در سال زراعی گذشته 5 میلیون تن آن در داخل و 7 میلیون تن باقی مانده از طریق واردات تامین شد.

وی با بیان اینکه با توجه به تصمیم گیری‌های انجام شده در شورای قیمت گذاری و تعیین نرخ منطقی میزان تولید گندم در سال زراعی 1400-1401به 7 میلیون و 500 هزار تن رسید تا بتوانیم به امنیت غذایی و تضمین آن دست پیدا کنیم، گفت: در حوزه قطعه سازی و تولید خودرو وضعیت کاملا متفاوت است و ارتباطی به امنیت غذایی ندارد هرچند که بازار خودرو برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه مردم از کیفیت و قیمت خودرو و قطعات آن در شرایطی که بازار انحصاری بوده و وارداتی نیز صورت نگرفته ناراضی هستند هرچند که خدماتی نیز ارائه شده است، ادامه داد: خودروسازان و قطعه سازان باید به گونه‌ای رضایت مصرف کنندگان در بازار داخلی را کسب کنند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی