پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توسعه محصول با تحقق 90 درصدی عمق ساخت داخل با مشارکت قطعه سازان

مدیرعامل مگاموتور گفت: رویکرد مگاموتور در پروژه های توسعه محصول آتی، تحقق حداقل 90 درصدی عمق ساخت داخل با مشارکت قطعه سازان داخلی است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کیومرث مبلغ ناصری در جلسه هم اندیشی با قطعه سازان زنجیره تامین ضمن بیان این مطلب افزود: توسعه و تکوین موتور ME16 خودروی شاهین و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۱

مدیرعامل مگاموتور گفت: رویکرد مگاموتور در پروژه های توسعه محصول آتی، تحقق حداقل 90 درصدی عمق ساخت داخل با مشارکت قطعه سازان داخلی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کیومرث مبلغ ناصری در جلسه هم اندیشی با قطعه سازان زنجیره تامین ضمن بیان این مطلب افزود: توسعه و تکوین موتور ME16 خودروی شاهین و P90، توسعه و تکوین موتور M15GSI برای پلتفرم X200، توسعه موتور BIFUEL + M24 شرکت زامیاد، تعریف خانواده موتور و گیربکس سایپا و خانواده موتور و گیربکس زامیاد، از جمله پروژه های اصلی توسعه محصول قوای محرکه در تولیدات جدید در مگاموتور است.

او افزود: افزایش ظرفیت و تثبیت تولید روزانه 2 هزار و 100 دستگاه در کوتاه مدت و ظرفیت سازی و بستر سازی به منظور تحقق تولید روزانه 2 هزار و 500 دستگاه تا پایان سال جاری از جمله اهداف تعیین شده در شرکت مگاموتور است که نیازمند همراهی زنجیره تامین است.

مبلغ ناصری با اشاره به اقدامات و رویکردهای مگاموتور در مدیریت زنجیره تامین افزود: در حال حاضر263 سازنده فعال با زنجیره تامین در حال همکاری با مگاموتور هستند که به طور میانگین برای هر قطعه، 2 سازنده وجود دارد و 2 هزار 886 قرارداد فعال در حوزه تامین داخل موتور، گیربکس و اکسل جاری است.

او به تعاملات مگاموتور و زنجیره تامین در سال 1401 اشاره کرد و گفت: بهبود وضعیت و تسریع جریان نقدینگی، بهبود شاخص های کیفی محصولات، توسعه زنجیره تامین با محصولات جدید، تامین مواد اولیه به منظور کمک به سرمایه درگردش، همکاری در طراحی و توسعه و ارائه مشاوره های فنی و تخصصی، تمرکز بر توان ساخت و تولید سازندگان و برون سپاری، خودکفایی و تعمیق ساخت داخل قطعات و محصولات، افزایش پایدار سهم MRP سازندگان و ارتقاء توان رقابت پذیری قطعه سازان همچنین کمک به استقرار و ارتقاء سیستم های مدیریت از جمله رویکردهای جدید مگاموتور با زنجیره تامین محسوب می شود.

مدیرعامل مگاموتور ایجاد انضباط مالی در پرداخت های هفت ماهه سال 1401 و استمرار و تنظیم برنامه پرداخت های پنج ماهه آتی، تشکیل کمیته موازنه مواد به منظور رفع مغایریت های مرتبط با موازنه مواد نزد تامین کنندگان، تفکیک حساب مواد از حساب مطالبات، تعیین تکلیف الحاقیه های سال 1400 و اعمال در حساب قطعه سازان، خودکفایی قطعات خرید خارجی با اولویت تامین کنندگان موجود، بازنگری و بهبود در فرآیند آنالیز قیمت قطعات و باز تعریف تیم تحلیل بهای تمام شده و جاری سازی امضای الکترونیکی (توکن امضاء الکترونیکی) در تمامی قراردادهای سال 1401 به منظور شفافیت و کاهش زمان مبادله قرارداد را نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در بهبود مناسبات با تامین کنندگان یاد کرد.

او با اشاره به سیاست گذاری مگاموتور در خصوص حمایت از تولید داخلی، گفت: مگاموتور در امر حمایت از قطعه سازان و تولید کنندگان داخلی تدابیر ارزشمندی اتخاذ کرده است که 89 درصد در محصول اکسل، 73 درصد درگیربکس و 89 درصد در محصول موتور گواه این امر است.

مدیرعامل مگاموتور تاکید کرد: موفقیت و دستاوردهای صنعت خودروسازی مرهون زحمات و تلاش های بی وقفه، درایت، هوشمندی و صبر و شکیبایی تمامی عناصر زنجیره ساخت داخل در دوران سخت تحریم بوده است.

او در پایان ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه قطعه سازان در پشت سر گذاشتن چالش ها، مشکلات و موانع داخلی و خارجی افزود: نیازمند عزم راسخ در تحقق اهداف، برنامه ها و پروژه های آینده هستیم تا در مسیر حرکت به سوی چشم انداز بلند صنعت خودرو، سهیم و شریک باشیم.

گفتنی است سمینار یک روزه با عنوان نشست هم اندیشی شرکت مگاموتور و شرکت سازه گستر با قطعه سازان با محوریت چشم انداز توسعه محصول و روند صعودی تولید محصول در سالن همایش های هتل المپیک با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سایپا و جمع زیادی از قطعه سازان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی