پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری 499P مسابقات لمان

فراری 499P اسب سرکش مسابقات لمان

بالاخره پس از مدت ها انتظار؛ فراری از خودرو مسابقه ای خود برای بخش جدید هایپرکارهای لمان که از سال آینده برگزار خواهد شد، رونمایی کرد. این اسب سرکش زیبای ایتالیایی، 499P نام دارد که 499 به حجم موتور به واحد سانتی متر مکعب اشاره دارد و P نمایانگر آنست که این خودرو مسابقه ای […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۸ آبان ۱۴۰۱

بالاخره پس از مدت ها انتظار؛ فراری از خودرو مسابقه ای خود برای بخش جدید هایپرکارهای لمان که از سال آینده برگزار خواهد شد، رونمایی کرد. این اسب سرکش زیبای ایتالیایی، 499P نام دارد که 499 به حجم موتور به واحد سانتی متر مکعب اشاره دارد و P نمایانگر آنست که این خودرو مسابقه ای هنوز یک «پروتوتایپ» است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

قلب تپنده 499P، یک واحد شش سیلندر خورجینی سه لیتری تویین توربو بوده که به یک موتور الکتریکی نیز مجهز است. موتور شش سیلندر احتراقی با زاویه 120 درجه همان موتوری است که در 296GTB / GT3 استفاده شده که توسط بخش مسابقه ای فراری مورد بازنگری و بهینه سازی قرار گرفته تا سبک تر و کوچکتر شود. این پیشرانه در پشت کابین قرار دارد و می تواند 680 اسب بخار نیرو را تولید کرده که طبق قوانین مسابقه ای، این عدد از دل آن استخراج می شود.

یک موتور الکتریکی نیز بر روی محور جلو قرار دارد که می تواند 272 اسب بخار نیرو را تولید کند. این موتور الکتریکی از تکنولوژی خودروهای فرمول 1 بهره می برد و در حین ترمز گیری نیز بصورت معکوس عمل کرده و باتری ها را شارژ می کند. نیروی تولیدی 499P از طریق گیربکس هفت سرعته سکوئنشال به چرخها منتقل می شود.

از نظر طراحی، فراری 499P در بخش طراحی چراغ، شباهت هایی را به فراری Daytona SP3، سوپراسپرت خیابانی دارد و تزیینات زرد رنگ بر روی رنگ قرمز بدنه، مدل مسابقه ای 312PB در اوایل دهه 70 را یادآور می شود.

فراری ادعا می کند که بیش از 12 هزار کیلومتر آزمایش را بر روی دو پروتوتایپ انجام داده و تا پیش از پایان سال، بطور کامل تکمیل می شوند و دیگر پروتوتایپ نخواهند بود. نسخه نهایی در اواسط مارس 2023 و در جریان برگزاری WEC رونمایی خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی