پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

green-leaf-car_خودروهای سبز

مبنای تولید، خودروهای سبز باشد

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام نارضایتی از موتورهای پرمصرف و آینده تولید شده در ایرن گفت:  کاهش زمان معافیت خودروهای صفر از معاینه فنی دردی را از آلودگی هوا درمان نمی‌کند و خودروهای سبز باید در داخل تولید شوند الله‌وردی دهقانی گفت: تا زمانی که تولید خودروهای سبز مبنای […]

سهیل زنگنه
پنجشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۴

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام نارضایتی از موتورهای پرمصرف و آینده تولید شده در ایرن گفت:  کاهش زمان معافیت خودروهای صفر از معاینه فنی دردی را از آلودگی هوا درمان نمی‌کند و خودروهای سبز باید در داخل تولید شوند

الله‌وردی دهقانی گفت: تا زمانی که تولید خودروهای سبز مبنای تولیدات ایران خودرو و سایپا قرار نگیرد، آلودگی هوای کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ مهار نمی‌شود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس با طرح این ابهام که معاینه فنی خودروهای صفر چقدر در ماهیت و کیفیت خودروهای پرمصرف داخلی تأثیرگذار است، گفت: موتور اتومبیل طوری طراحی شده که در صورت عملکرد ضعیف آن در مراکز معاینه فنی تنظیم می‌شود، اما تنظیم موتور این خودروها در موارد بسیاری ظرف مدت کوتاهی مجدد به هم می‌خورد. پس بنابراین خودروها هر روز باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند؟ آیا با کاهش مدت معافیت این خودروها از پنج سال به سه یا دو سال، مشکل آلودگی هوا برطرف می‌شود؟

وی با تأکید بر اینکه برای کاهش آلودگی هوا باید از اساس تدبیر کرد، گفت: اساس کار این است که خودروسازان موتورهایی را روی خودروها سوار کنند که کمترین آلایندگی و مصرف سوخت را داشته باشند. تولید خودروهای هیبریدی و برقی بهترین جایگزین برای خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل‌سوز است. تا زمانی که خودروسازان ایرانی به این سمت حرکت نکنند با کم و زیاد شدن مدت معافیت خودروهای صفر از معاینه فنی مشکل آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهرها رفع نمی‌شود.

این عضو هأت رئیسه کمیسیون و معادن مجلس معافیت پنج ساله خودروهای صفر از معاینه فنی را زمانی تصمیمی درستی دانست که مبتنی بر فناوری‌ها و استانداردهای روز دنیا تولید شوند.

دهقانی متذکر شد: خودروی صفری که نتواند حداقل پنج سال به طور ثابت و بدون نیاز به معاینه فنی کار کند، خودرو نیست. متأسفانه موتور خودروهای پرمصرف ایرانی فاقد استانداردهای روز و از رده خارج هستند به همین دلیل سوخت خودرو به صورت ناقص می‌سازند و آلایندگی محیط زیست را به شدت افزایش می‌دهند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس توسعه ناوگان حمل و نقل اتوبوسی و تاکسی را مشروط به اصلاح یا تجهیز موتورهای این خودروها دانست و افزود: متأسفانه ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تجهیز نبودن به موتورهای با فناوری روز و با حداقل آلایندگی خود به عامل آلودگی هوای کلان‌شهرها مبدل شده‌اند.

منبع: ایسنا

توقف تولید موتورسیکلت کاربراتوری از اول مهرماه 1395

خودروهای قدیمی چون پژو 405 و پراید نباید تولید شوند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی