پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازگشت اسطوره / بازسازی ماستنگ مک وان 69 توسط رینگ برادرز

فورد ماستنگ مک وان 1969 در زمره خودروهای تاریخ ساز صنعت خودرو قرار می گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فورد ماستنگ مک وان 1969 را می­‌توان به جرات یکی از محصولات به یادماندنی در تاریخ صنعت خودروسازی دانست. در کنار انبوه نمونه­‌های بازسازی یا تقویت‌شده، رینگ برادرز هم دست به کار شده تا […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

فورد ماستنگ مک وان 1969 در زمره خودروهای تاریخ ساز صنعت خودرو قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فورد ماستنگ مک وان 1969 را می­‌توان به جرات یکی از محصولات به یادماندنی در تاریخ صنعت خودروسازی دانست. در کنار انبوه نمونه­‌های بازسازی یا تقویت‌شده، رینگ برادرز هم دست به کار شده تا ایده‌­های خود را برای ساخت نمونه‌­ای متفاوت از این خودرو به واقعیت تبدیل کند.

همکاری میان رینگ برادزر و Gary Ragle Designs به ساخت خودرویی به نام PATRIARC منتهی شده، که در نمایشگاه SEMA 2022 به نمایش درآمد.

طراحی PATRIARC به صورت بدنه مستقل از شاسی انجام شده و به علت تغییرات فنی، طول و عرض بدنه هم به اندازه 2 اینچ یا تقریبا 5 سانتی‌متر رشد کرده است.

بدنه PATRIARC با الگوبرداری از نمونه اصلی و به کمک فناوری‌های نوین از جمله چاپ 3 بعدی ساخته شده است، بدون آن‌که خدشه‌­ای در فرم زیبا و هماهنگ آن وارد شود. برخی قسمت‌ها شامل کاپوت، هواکش گلگیر عقب و دیفیوزر عقب از فیبرکربن ساخته شده درحالی‌که سپر عقب، پشتی صندلی‌ها، زیرآرنجی، پوشش داخلی درها و نشان‌ها به کمک چاپ سه بعدی شکل گرفته است.

در زیر کاپوت PATRIARC، پیشرانه Aluminator 5.2 XS ساخت فورد پرفورمنس قرار گرفته است، که 580 اسب­‌بخار قدرت و 603 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته دستی TREMEC T-56 به چرخ‌ها انتقال می­‌دهد.

سیستم تعلیق FAST TRACK، فنرهای Penske Racing، کمک­‌فنرهای RS Edition، سیستم ترمز Baer با دیسک‌های 14 اینچی و کالیپرهای شش پیستون، رینگ‌های HRE و تایرهای پایلوت اسپرت 4S ساخت میشلن، از مهمترین تغییرات اعمال شده در بخش فنی این خودرو نسبت به مدل اصلی است.

طراحی کفپوش کابین به علت تغییر در طراحی تونل انتقال قدرت، مورد بازنگری قرار گرفته درحالی‌که طراحی داخلی و تامین روکش‌ها توسط Avant-Garde Design انجام شده است.

سیستم تهویه جدید با ظاهر قدیمی از برند Vintage Air Gen IV تامین شده و نشان دهنده­‌های Dakota Digital هم نمایی مشابه با نمونه اصلی دارد. فرمان فیبرکربنی هم توسط شرکت رینگ برادرز تولید شده است. میله­‌های حفاظتی داخل کابین هم امنیت سرنشینان را افزایش می‌­دهد.

آن‌طور که رینگ برادرز اعلام کرده، بیش از 5 هزار ساعت زمان برای ساخت PATRIARC صرف شده تا این خودرو برای حضور در نمایشگاه SEMA 2022 آماده شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی