پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ساختمان مسکونی پاگانی

پیوند خودروسازی و ساختمان سازی

این روزها خودروسازان فقط به خودروسازی قناعت نمی کنند و می کوشند تا از بسترهای مختلفی از جمله مد و پوشاک کسب درآمد کنند. در این میان خودروسازانی مثل پورشه و آستون مارتین، به احداث ساختمان های مسکونی سوپر لاکچری روی آورده اند. طبق معمول که پورشه با جسارت و شجاع تمام برای اولین بار […]

سامیار راشد
شنبه - ۲۸ آبان ۱۴۰۱

این روزها خودروسازان فقط به خودروسازی قناعت نمی کنند و می کوشند تا از بسترهای مختلفی از جمله مد و پوشاک کسب درآمد کنند. در این میان خودروسازانی مثل پورشه و آستون مارتین، به احداث ساختمان های مسکونی سوپر لاکچری روی آورده اند. طبق معمول که پورشه با جسارت و شجاع تمام برای اولین بار در بسترهای غیر خودرویی گام بر می دارد یک ساختمان مسکونی فوق لوکس را در میامی احداث کرد که مالکین آن می توانند با یک بالابر خودرویی، خودرو خود را در منزل خود پارک کنند. پیرو آن آستون مارتین با انتشار تصاویری در چند سال پیش، خبر از احداث یک برج مسکونی لوکس را منتشر کرد که قرار است در سال آینده تکمیل شود و اما جدیدترین خودروسازی که به جمع مسکونی سازان پیوسته است، سوپراسپرت ساز ایتالیایی پاگانی می باشد که با همکاری Dar Al Arkan ساختمان مسکونی بی نظیری را در دبی ساخته است. در نوشتار زیر مختصرأ به معرفی ساختمان های مسکونی پورشه دیزاین، آستون مارتین و پاگانی می پردازیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

» ساختمان مسکونی پورشه دیزاین – میامی – 2017

برج مسکونی پورشه دیزاین واقع در Sunny Isles Beach میامی، با 195 متر ارتفاع در 60 طبقه، توسط Seiger Suarez Architects طراحی شده و در آوریل سال 2014 ساخت آن آغاز و در ژانویه 2017 به بهره برداری رسید. برج پورشه دیزاین یکی از بلندترین بناهای نوار ساحلی Sunny Isles بوده و بخاطر طراحی مینیمال استوانه ای شکل با نمای شیشه ای، از سایر ساختمان های این ناحیه کاملأ متمایز است. اما مهمترین دلیل شهرت و برجستگی این برج، سیستم پارکینگ رباتیک آنست که دارای 284 پارکینگ در 132 واحد است و مالکین هر یک از این 132 واحد می توانند بین دو تا چهار خودرو را در واحد خود پارک کنند.

خودروها از سه آسانسور خودرو بر مستقر در وسط برج، جابجا می شوند. واحد های مسکونی سوپر لوکس این برج مسکونی بین 4 تا 32.5 میلیون دلار قیمت دارند. طبیعتأ با این رقم میلیون دلاری، ساکنین برج پورشه دیزاین از امکانات وصف ناپذیری بهره می برند که از آن جمله باید به رستوران های خصوصی، سالن سینمای اختصاصی، سالن اسپا، شبیه ساز گلف و ماشین های مسابقه ای، استخر روباز با دید اقیانوس، سالن های بدنسازی و ده ها موارد دیگر اشاره نمود. تعدادی از واحد های گرانقیمت این مجموعه از یک استخر کوچک شخصی در بالکن خود واحد بهره می برند. گفته می شود که ساخت برج مسکونی پورشه دیزاین، بیش از 560 میلیون دلار هزینه را در بر داشته است.

» ساختمان مسکونی آستون مارتین – میامی – 2023

چند سال پیش، آستون مارتین هم مانند پورشه تصمیم گرفت تا بسترهای مختلفی را کنکاش کند و یکی از آنها ساخت یک برج مسکونی فوق لوکس در میامی بود. این برج مسکونی مدرن در مرکز شهر میامی و در ناحیه Biscayne Bay در کنار رودخانه میامی قرار دارد. زمین این برج به مساحت یک هکتار، با قیمت یکصد میلیون دلار خریداری شده که یک رکورد تلقی می شود و یکی از گرانترین زمین های فروخته شده در سالهای اخیر در میامی است.

این برج بی نظیر علاوه بر پارکینگ برای خودروهای گرانقیمت، از یک اسکله کوچک برای پهلوگیری یات های گرانقیمت ساکنین برخوردار است. ساخت برج مسکونی آستون مارتین با 249 متر ارتفاع و 66 طبقه با 400 واحد مسکونی، در سال 2019 آغاز و ساخت آن در سال 2021 تکمیل شد و قرار است که در سال 2023 بطور کامل تکمیل شده و قابل سکونت باشد. در سال 2019 و با شروع ساخت، به مدت 36 ساعت بطور مداوم و بی وقفه، بتن ریزی پایه این برج ادامه داشت که تا به امروز طولانی ترین عملیات بتن ریزی در ناحیه میامی است. خریدار پنت هاوس اصلی این برج لاکچری یک آستون مارتین Vulcan را هدیه می گیرد.

» ساختمان مسکونی پاگانی – دبی – 2023

یکی از دلایل شهرت سوپراسپرت های پاگانی، طراحی بی نظیر کابین های آنست و حالا پاگانی همین رویکرد را برای مجتمع مسکونی بی نظیر Davinci در دبی در پیش گرفته است. این ساختمان مسکونی با معماری عجیبی که دارد، یکی از خاص ترین بناهای دبی بشمار می رود و مالک آن Dar Al Arkan است. همان ظرافت و زیبایی که از پاگانی انتظار می رود، در طراحی فضای داخلی تک تک واحدهای این ساختمان نیز دیده می شود.

هوراچیو پاگانی در اینباره می گوید: «طراحی داخلی این ساختمان، فضاهایی منحصر به فرد و سفارشی سازی شده را ارائه می دهد که فرم و عملکرد را به زیباترین شکل ممکن در هم می آمیزد.». پاگانی در بسیاری از موارد از جمله صندلی های اتاق کار، از همان چرم طبیعی مرغوبی استفاده می کند که در پاگانی هوآیرا استفاده می شده است. ساختمان مسکونی داوینچی در مجاورت کانال دبی و در قلب شهر قرار دارد و از ویو برج خلیف، مرکز شهر یا کانال دبی بهره می برد. کوچکترین واحد مسکونی ساختمان داوینچی دو خواب دارد و پنت هاوس آن مساحتی بیش از 650 متر مربع را دارد. پیش بینی می شود این ساختمان بی نظیر بطور تمام و کمال در سال 2023 تکمیل شده و تحویل مالکین گردد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی