پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رانندگی

یک خودرو خانواده باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

گاهی اوقات شاهد هستیم که خانواده یک خودرو دارند که تمامی اعضای خانواده از آن استفاده می کنند. لذا فکر می کنید که این دسته از خودروها باید چه ویژگی های داشته باشد؟ به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  شاهد هستیم که در برخی موارد خانواده‌ها تنها یک دستگاه خودرو دارند، این می‌تواند دلایل زیادی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲ آذر ۱۴۰۱

گاهی اوقات شاهد هستیم که خانواده یک خودرو دارند که تمامی اعضای خانواده از آن استفاده می کنند. لذا فکر می کنید که این دسته از خودروها باید چه ویژگی های داشته باشد؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

شاهد هستیم که در برخی موارد خانواده‌ها تنها یک دستگاه خودرو دارند، این می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما تا به حال فکر کرده‌اید که این خودروها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا باعث راحتی تمام سرنشینان شود؟ نکات مهم و زیادی وجود دارد که شناسایی این ویژگی‌ها معمولا توسط بسیاری از خریداران نادیده گرفته می‌شوند. این نکات، موارد مهمی هستند که باید در هنگام خرید خودروها به عنوان یک راننده در ذهن داشته باشید.

تنظیمات حافظه

اگر تنها شخصی هستید که از اتومبیل خود استفاده می‌کنید، شاید به این ویژگی در خودرو نیازی نداشته باشید. اما افرادی که خودروی خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، می‌توانند به طور کلی موقعیت صندلی راننده، پدال‌ها و آینه‌های جانبی را در حافظه خودرو تنظیم کنند. تنظیمات حافظه در مدل‌های لوکس یافت می‌شوند مانند مزدا CX-5 مدل 2021 و فولکس‌واگن تیگوان مدل 2021.

تنظیم ویژگی‌های خودرو به صورت خودکار

تنظیم صندلی راننده و آینه‌های جانبی با فشار یک دکمه بسیار کاربردی است، اما برخی شرکت‌ها پای خود را از این نیز فراتر گذاشته‌اند. به عنوان مثال در 2022 آکورا MDX، این تنظیمات می‌تواند علاوه بر موقعیت صندلی و آینه، تنظیمات تهویه مطبوع و روشنایی ورودی را نیز به طور خودکار فعال کند. در همین حال، فورد نیز با سیستم MyKey خود این تکنولوژی را برای ایمنی رانندگان نوجوان اعمال کرده است. با MyKey همچنین می‌توان سرعت و میزان صدای سیستم صوتی را تنظیم کرد و اگر کمربندهای ایمنی جلو بسته نشده باشند، استریو کاملا بی‌صدا می‌شود.

کنترل دمای درون خودرو

کنترل شرایط آب و هوایی در اتومبیل‌های جدید نسبتا رایج است و سیستم‌های دو منطقه‌ای می‌توانند تنظیمات دمای جداگانه‌ای را برای راننده و سرنشینان جلو ارائه دهند. هوندا سیویک 2021، جیپ کامپس 2021 و فورد اسکیپ 2021 همه دارای شرایط کنترل دمایی دو منطقه‌ای هستند. برای راحتی بیشتر کابین نیز تویوتا هایلندر 2021 و بی‌ام‌و X5 2021، به ترتیب دارای کنترل سیستم‌ سه و چهار منطقه‌ای هستند.

قابلیت تنظیم صندلی سرنشینان

اگر اتومبیل خود را با راننده دیگری به اشتراک می‌گذارید، ممکن است بخواهید صندلی مسافران را نیز تنظیم کنید. سازندگان اتومبیل اغلب در مقایسه با صندلی راننده تنظیمات کمتری برای صندلی سرنشین جلو ارائه می‌دهند که می‌تواند راحتی را به خطر بیندازد. صندلی مسافران قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد و همچنین می‌تواند از ناحیه کمر سرنشینان مراقبت کند.

چند پورت USB

پورت‌های یو‌اس‌بی نقش اساسی در دستگاه‌های قابل حمل خودرو دارد. به همراه داشتن کافی از آنها هنگام مسافرت با دیگران از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. اگر خودروی شما از این ویژگی برخودار باشد، استفاده از ویژگی اندروید اتو و اپل کارپلی نیز آسان‌تر خواهد شد. در برخی از وسایل نقلیه امروزی پورت‌های یو‌اس‌بی را در تمام ردیف‌های صندلی پیدا خواهید کرد، اما اگر شما و فقط یک نفر دیگر از خودرو استفاده می‌کنید، وسیله نقلیه‌ای مانند Ford F-150 مدل سال 2021 که قسمت جلویی آن از چهار پورت استاندارد برخوردار است، می‌تواند دستگاه خوبی برای استفاده باشد.

اتصال چند تلفن

یک ویژگی راحت مفید در Chrysler Pacifica 2021 وجود دارد شامل جفت شدن همزمان دو گوشی است. بخشی از سیستم چندرسانه ای استاندارد Uconnect 5 که شامل یک صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی است، می‌تواند بر دو تلفن متصل به بلوتوث نظارت داشته باشد و همچنین برای عملکردهای خاص مانند تماس‌های صوتی استفاده شود.

استفاده از تلفن به عنوان سوییچ

امکان دارد راننده‌ای سوییچ‌های خودروی خود را گم کرده باشد یا اینکه به اشتباه آن را استفاده کند، در این صورت قابلیت جدیدی در خودروها ارائه شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از تلفن هوشمند به جای کلید خودرو استفاده کنند. سیستم‌های موجود در هیوندای سوناتا 2021 و لینکلن آویاتور 2021 به شما امکان می‌دهند از تلفن هوشمند برای باز کردن ماشین خود استفاده کنید و همچنین می‌توانید در صورت لزوم می‌توانید به رانندگان دیگر نیز دسترسی بدهید.

نکاتی برای کنترل دمایی درون خودرو: اطمینان حاصل کنید که قبل از خاموش کردن خودرو، فن را کاملا خاموش کرده باشید. همچنین می‌توانید از تنظیمات کنترل خودکار آب و هوا استفاده کنید.

نکاتی برای تنظیمات صوتی: اگر با صدای بلند به موسیقی گوش می‌دهید، قبل از اینکه خودرو را خاموش کنید، یادتان باشد که صدای موسیقی را کم کنید.

نکاتی برای ایمنی: حتما باید در هنگام خریدن خودرو، ویژگی ایمنی را در نظر بگیرید، زیرا امنیت سرنشینان و راننده امری حیاتی است.

نکاتی برای نگهداری: در صورتی که چند نفر در خانواده شما از یک خودرو استفاده می‌کنند، باید به موقع خودرو را به تعمیرگاه برده و در نگهداری آن نیز به شدت دقت کنند. می‌توانید یک نفر را مسئول تعمیر یا تعویض روغن خودرو قرار دهید.

نکاتی برای راحتی راننده و سرنشینان: دارا بودن سواری روان و کابینی با صندلی‌های راحت در خودرو باعث می‌شود که خانواده در هنگام رفت و آمدها احساس آرامش و راحتی کنند. این ویژگی نیز تاثیر زیادی در تجربه رانندگی از دید دیگر افراد خودرو دارد.

سایر نکات مهم: اگر اتومبیل شما از ویژگی استفاده از دستگاه تلفن به جای کلید خودرو برخوردار نیست، یک مکانی را تعیین کنید و کلید خودرو را در آنجا قرار دهید تا تمام افرادی که از خودرو استفاده می‌کنند به کلید دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/ منبع: چرخان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی