پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هزینه تولید خودرو تنها 2 درصد افزایش یافته است!

به گفته سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ هزینه ملزومات ساخت خودرو در تابستان نسبت به بهار فقط ۲ درصد افزایش داشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: مقدار افزایش قیمت در ساخت خودرو در فصل تابستان از مقدار افزایش قیمت سبد مصرف کننده در یک ماه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

به گفته سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ هزینه ملزومات ساخت خودرو در تابستان نسبت به بهار فقط ۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: مقدار افزایش قیمت در ساخت خودرو در فصل تابستان از مقدار افزایش قیمت سبد مصرف کننده در یک ماه نیز کمتر است و این به معنای آن است که مدیریت زنجیره تامین صنعت خودرو که شامل حدود سه‌هزار قطعه می شود در مسیر درستی قرار دارد.

وی، تورم نقطه ای تولید در بخش تولید خودرو در تابستان را 27.2 درصد ذکر کرد و گفت: این به معنای آن است که افزایش قیمت تولید خودرو در تابستان امسال نسبت به سال گذشته 27.2 درصد بود که اگر با تورم نقطه ای مصرف کننده در مهر 1401 نسبت به مهر سال قبل (48.6 درصد) مقایسه شود، کنترل تورم تولید در بخش خودرو ثابت می شود.

مشاور وزیر صمت بیان‌داشت: همزمان با کنترل تورم تولید در بخش خودرو شاهد رشد تولید در این بخش هستیم، به‌طوری که آمار تولید هفت ماهه ایران خودرو و سایپا نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد دارد.

سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفت: تورم تولید در بخش لوازم خانگی در فصل تابستان نیز 2.6 درصد و نقطه‌ای 29.9 درصد بود که در مقایسه با تورم مصرف کننده بسیار کمتر است.

وی، از صنایع خودروسازی و لوازم خانگی به عنوان 2 رشته صنعت با زنجیره تامین پیچیده و بزرگ نام برد که مواد اولیه خود را از صنایع بزرگی چون فولادسازی، پتروشیمی ها و الکترونیک تامین می‌کنند و کنترل تورم در این حوزه ها می‌تواند با یک وقفه زمانی رشد قیمت در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی را برای مصرف کنندگان این محصولات کنترل کند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی