پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد ماستنگ mach e در راه است

فورد موستانگ الکتریکی در راه است!

موستانگ Mach-E نه تنها یکی از موفق ترین ساخته های اخیر فورد، بلکه یکی از موفق ترین خودروهای الکتریکی بازار در سراسر دنیا بوده است. فورد موستانگ Mach-E پس از تسلا مدل Y، پرفروش ترین کراس اوور الکتریکی بازار ایالت متحده بوده و طبق گزارشات، فورد در حال کار بر روی نسل جدید موستانگ Mach-E […]

سامیار راشد
دوشنبه - ۲۱ آذر ۱۴۰۱

موستانگ Mach-E نه تنها یکی از موفق ترین ساخته های اخیر فورد، بلکه یکی از موفق ترین خودروهای الکتریکی بازار در سراسر دنیا بوده است. فورد موستانگ Mach-E پس از تسلا مدل Y، پرفروش ترین کراس اوور الکتریکی بازار ایالت متحده بوده و طبق گزارشات، فورد در حال کار بر روی نسل جدید موستانگ Mach-E می باشد اما اینبار در دو کلاس متفاوت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بسیاری از سوپراسپرت ها و خودروهای اسپرت از جمله آئودی R8 و دوج چارجر، طی این یک الی دو سال تولیدشان متوقف خواهد شد تا در قالب یک خودرو الکتریکی روانه بازار شوند. فورد موستانگ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و از آنجایی که یکی از جاودانه ترین، مهمترین و پرفروش ترین ساخته های فورد است، برای اینکه بتواند سهمی از بازار الکتریکی ها را نیز به خودش اختصاص دهد، به زودی با نیرومحرکه الکتریکی راهی بازار خواهد شد.

در نقشه راه فورد آمریکای شمالی، علاوه بر آرایش کراس اوور، نسخه کوپه موستانگ Mach-E به چشم می خورد که به احتمال زیاد سال 2026 معرفی یا رونمایی خواهد شد. احتمالأ موستانگ Mach-E کوپه از پلتفورم GE2.1 بهره خواهد برد. طبق نقشه راه فورد، تولید موستانگ Mach-E کراس اوور در تاریخ 30 ژوئن 2026 متوقف خواهد شد و نسل بعدی آن در تاریخ یک ژوئیه 2026 روی خط تولید قرار می گیرد. دو آرایش بدنه موستانگ Mach-E که با کدهای CX799 و CX733 شناخته می شوند، در خط تولید Cuautitlan در مکزیک تولید می شود. کد CX799 مربوط به نسل جدید کراس اوور بوده و احتمال می رود که کد CX733 مربوط به موستانگ Mach-E کوپه باشد.

از نظر قوای محرکه هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست اما قدرتی حداقل بین 700 تا 800 اسب بخار و شتاب صفر تا صد زیر سه ثانیه در کنار حداکثر سرعت بالای 300 کیلومتر بر ساعت، برای ماستنگ Mach-E کوپه پیش بینی می شود. برای اینکه فورد ماستنگ همچون همیشه بتواند در دریفت زدن و دونات زدن، خوش بدرخشد، احتمال می رود که از یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب بهره ببرد.

آیا شما با الکتریکی شدن فورد موستانگ موافق هستید یا کماکان نسخه بنزینی آنرا ترجیح می دهید؟

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی