پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سایپایی ها به دنبال رکوردشکنی در حوزه صادرات

این روزها دیگر نمی‌شنویم که کوییک سایپایی‌ها به علت مشکل در زنجیره تامین ناقص تولید شده یا تاخیری در تحویل محصولات اینخودروساز مشاهده شده است. حال این روزهای سایپایی‌ها بهتر است. به گزارش اختصاصی جوان خودرو  بعد از عبور از روزهای سخت صنعت خودرو، حالا خودروسازان از پس مشکلات عدیده‌ای که طی سال‌های گذشته با […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۲ آذر ۱۴۰۱

این روزها دیگر نمی‌شنویم که کوییک سایپایی‌ها به علت مشکل در زنجیره تامین ناقص تولید شده یا تاخیری در تحویل محصولات اینخودروساز مشاهده شده است. حال این روزهای سایپایی‌ها بهتر است.

به گزارش اختصاصی جوان خودرو 

بعد از عبور از روزهای سخت صنعت خودرو، حالا خودروسازان از پس مشکلات عدیده‌ای که طی سال‌های گذشته با آن روبه‌رو بوده‌اندگذر کرده‌اند.

این روزها دیگر نمی‌شنویم که کوییک سایپایی‌ها به علت مشکل در زنجیره تامین ناقص تولید شده یا تاخیری در تحویل محصولات اینخودروساز مشاهده شده است. حال این روزهای سایپایی‌ها بهتر است.

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در مسیر تولید به نوعی جهادی عمل کرده‌اند و در کنار افزایش تولید تا جایی که دیگر برای فروش خودرومشمول عرضه به شیوه قرعه کشی نمی‌شوند، محصولات خود را به راحتی مانند گذشته تحویل مشتری می‌دهند.

البته این‌نکته را باید در نظر گرفت که عملکرد جهادی سایپایی‌ها وام‌دار برنامه‌ای مدون و منظم از تیم مدیریتی جدید این خودروساز بودهکه توانسته مدعی یکه تازی در میدان تولید و عرضه خودرو باشد. پس از رفع مشکلات گذشته، تکمیل پروژه‌های ناتمام و تولید خودروکامل، نوبت به طراحی و توسعه محصول می‌رسد. بعد از فتح این قله‌ها نوبت افزایش تولید رسید، تمامی این اهداف حالا دیگر مدتیاست توسط سایپایی‌ها دست یافتنی شده و این خودروساز با برنامه‌ای منسجم ضمن عرض اندام در حوزه صا‌درات و انعقاد قرارداد باکشور ونزوئلا، سعی کرده تا دوباره فتوحاتی که در دهه ۸۰ و ۹۰ داشته را مجددا رقم بزند.

امضا قرارداد سایپا با ونزوئلا

همان‌طور‌ که اشاره کردیم سایپایی‌ها کارنامه درخشانی در صادرات خودرو دارند و طی ۸ ماهه نخست سال جاری تعداد تجمعیصادرات خودرو توسط آن‌ها ۱۶۷۸ دستگاه بوده و در همین راستا ارزش تجمعی صادرات خودرو نارنجی پوشان در همین مدت۱۱۸۴۸۳۳۴ رقم خورده است. همچنین ارزش کل صادرات قطعه و خودرو سایپایی‌ها ۱۴۸۱۱۶۰۲ دلار بوده است.

لازم به ذکر است که حدود یک هزار دستگاه خودرو در این مدت توسط سایپا به ونزوئلا صادر شده و سایپا قصد دارد تا طی روزهای آتی۲ هزار دستگاه دیگر هم به ونزوئلا صادر کند. همچنین در برنامه ریزی بلند مدت، سایپا قرار است طی 5 سال به عدد 500هزار دستگاهصادرات دست یابد.

ناگفته نماند که گروه خودروسازی سایپا در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو روسیه اسب خود را برای حضور در بازار این کشور زینکرده و مذاکراتی هم در همین راستا انجام داده است. کما اینکه این خودروساز از ۲ سایت تولیدی‌ در ۲ کشور سوریه و عراق نیزبرخوردار است که این امر تاثیر زیادی در ارزآوری برای سایپایی‌ها خواهد داشت.

رییس جمهور‌ ونزوئلا

در هر حال صادرات ارزنده‌ترین رکن یک تجارت و صنعت موفق است که در شرایط فعلی کشور بسیار به آن نیاز داریم. بعد از رفع چالشها دیگر نوبت آن شده تا سایپایی‌ها اهداف صادراتی خود را محقق سازند تا ضمن حضور در بازارهای خارجی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌، بتوانند برنامه‌های خود در بخش توسعه محصول و گسترده‌سازی سبد محصولات را به مرحله اجرا برسانند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی