پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کرمان موتور_لوگو

احتمال همکاری فولکس، هیوندای و دوو با کرمان موتور

سه خودروساز بزرگ فولکس، هیوندای و دوو در حال مذاکره با شرکت کرمان‌موتور هستند و قصد دارند محصولات خود را در قطب سوم تولید خودروی ایران عرضه کنند. مسوولان این شرکت اعلام کردند با توجه به تحریم‌ها هم‌اکنون کرمان خودرو پنج محصول J5 و S5 شرکت جک و چهار محصول لیفان ۸۲۰، ایکس ۵۰، ۶۲۰ […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۳ دی ۱۳۹۴

سه خودروساز بزرگ فولکس، هیوندای و دوو در حال مذاکره با شرکت کرمان‌موتور هستند و قصد دارند محصولات خود را در قطب سوم تولید خودروی ایران عرضه کنند.

مسوولان این شرکت اعلام کردند با توجه به تحریم‌ها هم‌اکنون کرمان خودرو پنج محصول J5 و S5 شرکت جک و چهار محصول لیفان ۸۲۰، ایکس ۵۰، ۶۲۰ و ایکس ۶۰ را به تولید می‌رسانند که با توجه به اجرایی شدن برجام قصد دارند شرکای جدید اروپایی و کره‌ای را به مجموعه خود اضافه کرده و محصولات آنان را در ایران به تولید برسانند.

آن‌گونه که خبرنگار ما کسب اطلاع کرده در حال حاضر کرمان‌موتور به عنوان قطب سوم تولید خودرو در کشور قصد داشت تا پایان امسال نزدیک به ۸۰ هزار دستگاه انواع خودروی لیفان و جک را به تولید برساند اما با توجه به رکود در بازار خودرو پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حداکثر ۳۵ هزار دستگاه خودرو در این شرکت به بازار عرضه شود.

بر این اساس، با توجه به مذاکرات صورت گرفته میان کرمان‌موتور و دوو در صورت انعقاد قرارداد میان این دو شرکت دوو به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه جنرال موتورز آمریکا با ایران همکاری خواهد کرد که می‌توان گفت نخستین همکاری رسمی خودروسازان ایرانی و آمریکایی کلید می‌خورد.

آن‌گونه که مدیران صنایع خودروسازی کرمان‌موتور می‌گویند در حال حاضر این هلدینگ شامل چهار شرکت کرمان موتور، مدیران خودرو، راین خودرو و بم خودرو است که نزدیک به ۶۵۰۰ نفر در این کارخانه‌ها مشغول به کار هستند. در حال حاضر محصولات این هلدینگ نزدیک به هفت درصد از تعداد خودروهای تولیدی در کشور را به خود اختصاص داده و از نظر ارزش ۱۰ درصد ارزش بازار خودروی ایران را به اختیار درآورده است.

منبع: اقتصاد نیوز

خودرو جز لیست کالاهای ممنوعه آمریکایی نیست

لغو تحریم ها در جمعه هفته جاری

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی