پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

افزایش حجم نقدینگی و رشد نرخ دلار؛ دلایل گرانی در بازار خودرو

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور بیان کرد: دلایل گرانی خودرو در بازار آزاد را نه در بورس کالا، بلکه باید در مسائلی چون افزایش حجم میزان نقدینگی و روند صعودی نرخ دلار دانست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۳۰ آذر ۱۴۰۱

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور بیان کرد: دلایل گرانی خودرو در بازار آزاد را نه در بورس کالا، بلکه باید در مسائلی چون افزایش حجم میزان نقدینگی و روند صعودی نرخ دلار دانست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور درخصوص دلایل گرانی قیمت خودرو، اظهار کرد: اخیرا اخباری منتشره شده مبنی بر آنکه یکی از مهم‌ترین دلایل گرانی خودرو عرضه این محصول در بورس کالاست، در حالی که چنین اظهار نظراتی موثق نیست و مبنای کارشناسی ندارد.

او افزود: براساس داده‌های منتشره شده از سوی بورس کالا و خودروسازان، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که عرضه خودرو در بورس نه تنها سبب زیان تولیدکنندگان و خریداران نشده بلکه این دو گروه سود قابل توجهی را نیز کسب کرده‌اند.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور تاکید کرد: دلایل گرانی خودرو در بازار آزاد را نه در بورس کالا، بلکه باید در مسائلی چون افزایش حجم میزان نقدینگی و روند صعودی نرخ دلار دانست.

نجفی‌منش گفت: حجم نقدینگی به 5 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده که این امر افزون بر قیمت نهایی خودرو بر سایر محصولات نیز اعم از مسکن، طلا، سکه و غیره تاثیر قابل توجهی داشته است.

او بیان کرد: وزارت صمت در ابتدا موافق عرضه خودرو در بورس کالا نبود اما اکنون به سبب شفافیت، کاهش سوداگری و افزایش سوددهی خودروسازان در تلاش است تا خودروهای پرتیراژ نیز در این بازار عرضه کند. پس بنابر نتایج حاصله و شواهد نمی‌توان گفت که این بازار سبب افزایش قیمت خودرو شده است.

انتهای پیام/ منبع: سنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی