پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

واردات خودرو موجب تعادل بخشی در بازار می شود/ واردات خودرو از کره یکی از گزینه های ما بوده است

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: واردات خودرو از کره از قبل جزء گزینه‌های ما بود و اکنون نیز هست. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  امید قالیباف بیان کرد: بعد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و توقف واردات خودرو و خروج خودروسازان از کشورمان 2 مساله رخ داد اول اینکه دچار کمبود عرضه شدیم […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۷ دی ۱۴۰۱

سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: واردات خودرو از کره از قبل جزء گزینه‌های ما بود و اکنون نیز هست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

امید قالیباف بیان کرد: بعد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و توقف واردات خودرو و خروج خودروسازان از کشورمان 2 مساله رخ داد اول اینکه دچار کمبود عرضه شدیم و تولیدات داخلی نتوانست بازار را جواب دهد.

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: مساله دوم اینکه بعد از تحریم‌های سال 97 آمریکا علیه ایران و افزایش قیمت ارز، تقاضای سرمایه‌ای و واسطه‌ای برای خودرو شکل گرفت و لذا تقاضای خودرو بیش از تقاضای مصرفی بود بنابراین مشکلاتی در بازار رخ داد که برای حل بخشی از آن نیاز به واردات خودرو بود.

وی با بیان اینکه خودروهای کره‌ای پیش از این در ایران خدمات داشته است و خودروهای تولید این کشور از برندهای جهانی به شمار می‌رود، اظهار داشت: بنابراین واردات خودرو از کره قبلا جزء گزینه‌های ما بود و اکنون نیز هست.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به معاملات صوری در حوزه خودرو و قیمت‌سازی گفت: متاسفانه با معاملات صوری در بازار برای خودرو قیمت‌سازی می‌شود که امیدواریم بخشی از این قبیل مشکلات با واردات حل شود.

انتهای پیام/ منبع: فارس

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی